poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Przepis na domowe jagodzianki

Domowe jagodzianki to miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia. Dla wielu z nas to niezapomniany smak dzieciństwa, wspomnienie babcinej kuchni. Nie tak łatwo kupić naprawdę pyszne w piekarniach czy cukierniach. Nie pozostaje nic innego jak podjąć wyzwanie i zrobić jagodzianki w domu. Do dzieła, to naprawdę bardzo proste!


Puszyste, świeże i pełne jagód - takie będą domowe jagodzianki.

Mamy dla Was przepis na przepyszne drożdżowe jagodzianki - wyjdą smaczniejsze niż te kupione w sklepie. Bułki z jagodami to super dodatek do popołudniowej kawy, a także jako coś słodkiego do pracy lub szkoły. Dzieciaki wręcz uwielbiają te domowe jagodzianki. Takie drożdżówki z jagodami długo utrzymują świeżość, więc nie musicie się martwić, że z podanego przepisu wychodzi aż jagodzianek, bo dacie radę spokojnie je zjeść :) Poza tym są tak.


Powiem szczerze, że znacznie bardziej wolę własnoręcznie zrobione domowe jagodzianki, niż te kupne w sklepie. Domowa jagodzianka z suchych drożdży do przygotowania zarówno ze świeżych jak i mrożonych jagód. Nasz sklep z akcesoriami do pieczenia w końcu ujrzał światło dzienne!


Sprawdź przepis na jagodzianki.

W końcu będziemy mogły dzielić się z Wami przepisami na kreatywne wypieki, a Wy będziecie mogli z nami piec! Czyli allinclusive na Domowych Wypiekach! Od dziś nie ma wymówek, że nie mam formy i pytań gdzie kupić. Przepis na te jagodzianki przekazywany jest z pokolenia na pokolenie.


Takie jagodowe bułeczki piekła moja babcia, mama obecnie ja. Domowe wypieki są najlepsze, dlatego przedstawiamy przepis na wyjątkowe, jedyne takie domowe jagodzianki, których smak zapamiętasz na długo! Drożdżówki z pysznym nadzieniem, możesz serwować dzieciom na podwieczorek lub włożyć do plecaka na drugie śniadanie w szkole. Każdy polubi smak wyjątkowego wypieku. Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania.


Nie mogłam się doczekać, więc zaczęłam zanim się pojawiły, ale jagodzianki cudne;). Dodałam tylko jedno żółtko i letnie mleko ryżowe (zamiast zwykłego) w ilości jak w przepisie oraz jagody leśne (nie borówki). U nas znajdziecie najlepsze przepisy kulinarne, przepisy na ciasta czy też słodkie przepisy.


JAGODZIANKI - NAJLEPSZY PRZEPIS - przepyszne, wypełnione jagodami drożdżowe, bułeczki oblane lukrem. Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować.


Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne.

Myślałam tez o mlecznej, ale z jagodami jakoś bardziej pasuje mi biała czekolada. Wybór był pierwsza klasa :) Jeśli lubisz jagodzianki to polecam Ci też przepis na domowe jagodzianki z serem. A dla fanów jagód mam jeszcze kilka innych. Natomiast całe jagodzianki po prostu rozpływają się w ustach!


Jeśli doceniacie jakość i smak ciasta drożdżowego, nie zawiedziecie się na tym przepisie. Zrobicie z niego pyszne i wyjątkowe jagodzianki, lepsze niż u babci ;) Polecam! Pyszne jagodzianki na puszystym cieście bez mleka.


Muszę przyznać, że po raz pierwszy w życiu udało mi się znaleźć tak dobry przepis na jagodzianki. Prezentuję go właśnie w tym wpisie. Podzielić na równych części.


Z każdej formować owalny placuszek o grubości ok. Przykryj ściereczką i odstaw na około minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Odstawić jeszcze na minut.


Dzisiaj mam dla Was przepis na moje ulubione jagodzianki z kruszonką. Z cukrem, masłem, mlekiem. Przepis, z którego zrobicie dużych, mięciutkich i pysznych jagodzianek.


Jeśli nie chcecie bawić się z kruszonką, możecie ją pominąć – bułeczki i tak będą pyszne. Wracamy do ciasta z którego formujemy wałek. Odcinamy z niego kawałki, formujemy w placuszki, nakładamy na nie jagodowe nadzienie i szczelnie zalepiamy formując bułeczki.


Uformowane jagodzianki układamy na blasze wyłożonej pergaminem i odstawiamy na kwadrans do wyrośnięcia. Dzisiaj chcę zaproponować smaczne domowe jagodzianki z mnóstwem jagód w środku. Przepis prosty, ale muszę się przyznać, że przez wiele lat zupełnie inaczej robiłam jagodzianki. Zazwyczaj po wrośnięciu ciasta urywałam kawałki ciasta i nakładałam farsz, tym sposobem wychodziło mi jagodzianek z 0. Sezon na jagody jest krótki, dlatego warto w pełni go wykorzystać.


Przygotowanie domowych jagodzianek może być dość czasochłonne, ale jeśli się na to zdecydujesz, aromatyczny i chrupiący efekt wynagrodzi wszystkie starania ;-) Ten sam przepis możesz wykorzystać do przyrządzenia bułeczek np. Na środek łyżką nakładać jagody wymieszane z cukrem, sklejać brzegi ciasta i przekładać jagodzianki na blachę do pieczenia. Posmarować wierzch ciasta roztrzepanym jajkiem.


Piec w 200°C do uzyskania złotego koloru. Po przestudzeniu posypać cukrem pudrem. Proponowany przepis będzie dobrym sposobem na urozmaicenie Twojego menu.


Na początek zrób rozczyn – pokrusz drożdże, dodaj mąkę i cukier oraz mleko (ważne, żeby nie było gorące). Jagodzianki przygotujesz w zaledwie kilku krokach. Mieszankę odstaw w ciepłe miejsce do czasu, aż wystygnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty