poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Przepis na ciasto z masą makową

Mimo, że już po świętach to mam dla Was przepis na ciasto makowe z masą bakaliową. Wypiek ten nie należy do najbardziej wymagających podczas przygotowania więc na pewno sobie z nim poradzisz. Dodane przez margow: Tylko o kuchni.


Bardzo prosty i szybki w wykonaniu biszkopt, który zwykle robię z owocami sezonowymi, tym razem z masą makową. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta z gotową masą makową. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.


To ciasto robię tylko raz w roku, a przepis na nie dostałam parę lat temu od koleżanki. Nigdy nie sądziłam, że połączenie masy budyniowej z masą makową może być tak świetne. Całość podpiec minut w temperaturze 1stopni - w rozgrzanym piekarniku. Masa makowa: Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przełożyć na podpieczony spód.


Przepis na ciasto z masą makową

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko.


Dziś zapraszam Was na pyszne, proste w przygotowaniu ciasto z brzoskwiniami i masą makową. Moja rodzina je uwielbia, dlatego pojawia się u nas właściwie na każdej uroczystości. Doskonale zastępuje makowiec. Margarynę utrzeć z cukrem.


Do masy dodawać po jednym żółtku. Na końcu dodaj mąkę, skórkę cytrynową, śmietankę i dobrze. Takie mleko również wylewamy. Po moczeniu i odciśnięciu z płynu mak należy dwókrotnie zmielić.


Taka gotowa masa makowa jest idealna nawet do tortów. Jeśli chodzi o drożdżowe wypieki, to polecam mój przepis na pyszne ciasto z masą makową. Zobacz więc przepis na babkę drożdżową makową. Domowa masa makowa świetnie sprawdzi.


Na Boże Narodzenie wypróbuj przepis na sernik makowy. To dwa świąteczne ciasta w jednymakowiec i sernik. Idealnie kremowy, pachnący bakaliami, z pyszną wilgotną masą makową sernik świąteczny będzie prawdziwym przebojem stołu. Oto przepis na makowy sernik świąteczny według sprawdzonej receptury.


Na święta obowiązkowo musiał być makowiec. Przepis na Drożdżówka z masą makową. Składniki przeznaczone na ciasto zagnieść. Utrzeć składniki na masę serową (masło dodać rozpuszczone). Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Istnieje wiele wersji tego smakołyku, a jedną z nich jest biszkopt, masa makowa oraz krem budyniowy z alkoholem. Taką masę wyłożyłam na ciasto,na mak-na wierzchu-poukładałam gotowe bezy. A na to wszystko starłam na tarce wcześniej odłożone do zamrażarki ciasto. Teraz do piekarnika na 1stopni na minut. Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok.


Po upieczeniu oprószyłam cukrem pudrem. Gotowe ciasto podziel na nierówne części. Przygotuj dwa pergaminy do pieczenia i wyłóż blachę.


Przepis na ciasto z masą makową

Jeden arkusz papieru posyp obficie mąką i rozłóż na nim mniejszy kawałek ciasta. Na drugim pergaminie rozłóż większy kawałek ciasta i wylej na niego masę makową. Jeśli tak jak ja w makowcu najbardziej lubisz grubą warstwę maku, przepis na ciasto kruche z makiem i jabłkami na pewno Ci się spodoba. Pokaźna masa z maku na cienkim kruchym spodzie o zapachu imbiru i rumu.


Kruche ciasto z masą makową i jabłkową. Słodkość całości przełamuje delikatnie kwaskowy smak warstwy jabłek. Sernik z masą makową, czyli potocznie mówiąc Seromakowiec.


Ważną rzeczą jest jakość twarogu, najlepiej aby był gęsty, sztywny. Jego sekret tkwi w sposobie przygotowania zarówno masy serowej jak i makowej. Ta ostatnia w większości przepisów mieszana jest z ubitymi na pianę białkami i ucieranymi żółtkami.


Wilgotna masa makowa z bakaliami na maślanym, kruchym spodzie, pokryta chrupiąca kruszonką. Taki makowiec to tradycyjne, świąteczne ciasto nie tylko na Boże Narodzenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty