piątek, 5 kwietnia 2019

Żurek zakwas z butelki

Kiełbasę wraz z przyprawami, marchewką, ziemniakami i czosnkiem zalać wodą i gotować przez około minut. Następnie wyjąć z wywaru kiełbasę i warzywa, dodać dobrze wymieszany zakwas z butelki – ewentualnie zupę dopełnić wodą, w sumie powinniśmy uzyskać około litrów płynu. Wielkanoc, a to najlepszy czas na ugotowanie pysznego, armatycznego żurku. Zakwas na żurek własnej roboty. Ja bez obaw korzystam z zakwasu kupnego.


Zwykle nawet w osiedlowych sklepach można dostać naprawdę dobry zakwas na żurek, a często można nawet wybierać spośród kilku różnych produktów od różnych producentów.

Pokroić w plastry i włożyć do garnka. Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i marchew w plastrach. Gotować do miękkości ziemniaków. Doprawić do smaku pieprzem , czosnkiem i majerankiem.


Na talerzu dokładać pokrojone na ćwiartki jajka na twardo. Wielokrotnie już gotowałem żurek wg niego i zawsze się udaje. Ja tylko dodaję więcej mięsa i rezygnuję z kartofli.


Jeśli mogę coś doradzić, to jeśli chcemy kupić zakwas gotowy, warto wybrać zakwas świeży, tzn.

Z reguły są one bardziej wyraziste od tych pasteryzowanych w słoikach. Dodane przez justynagl w: Tylko o kuchni. Z jakiej maki robi sie zakwas( grubosc i rodzaj) na żur?


Po min próbujemy wstępnie żurek czy nie za mało słony i czy kwaśność jest wystarczająca. Każdy zakwas ma różną kwaśność, dlatego trzeba to dobrać na smak. Odlewamy do szklanki ok. Domowy żurek z białą kiełbasą jest gotowy. Mój przepis na zakwaś do żuru i żurku stosuję od lat.


Taki zakwas zawsze warto mieć w lodówce np. Polecam też przepis na zakwas do białego barszczu, który szykuję na bazie mąki pszennej. Mam zaległości z zakwasem na żurek. Pokazywałam już wcześniej mój przepis na Wielkanocny żurek z jajkiem i grzybami ale nie pokazywałam zakwasu na żur. Mama kupowała zakwas w półlitrowych butelkach.


Teraz uzupełnij żurek o domowy zakwas lub ten z butelki i trzymaj całość na ogniu przez minut. W tym czasie pokrój kiełbasę w plasterki. Wyłącz ogień i dolej do żurku śmietanę, intensywnie mieszając.


Na koniec przypraw solą, pieprzem, majerankiem i wyciśniętym przez praskę czosnkiem oraz dodaj kiełbasę.

W przeciwieństwie do zakwasu buraczanego, zakwas na żurek nie napawał mnie w dzieciństwie wyraźnym odrzuceniem. Dlatego przygotowanie tej zupy składa się z dwóch etapów: najpierw robimy zakwas, a potem dopiero gotujemy zupę. Dowiedz się, jak szybko zrobić pyszny żurek na domowym zakwasie. Wtedy możesz zrobić żurek albo przelać go to butelki i schować do lodówki.


Powyższy przepis jest wzorowany na tym – klik. Natomiast jeśli nie chcesz sam robić zakwasu albo nie masz czasu to w sklepie bez problemu znajdziesz żurek z dobrym składem. Powiem Wam, że taki żurek ugotowany na własnoręcznie zrobionym zakwasie nie równy żurkowi z gotowego zakwasu zakupionego w sklepie.


Najlepsze będą te w szklanej butelce. Od kilku dni w mojej lodówce gościła butelka na oko całkiem sensownego zakwasu na żur. Takiego wiecie zrobionego z żytniej mąki z wodą. Kiedyś w sumie chyba sam spróbuję go zrobić.


No ale miałem kupny, całkiem godnie się prezentował więc przyszła w końcu pora na żurek. Oj, aj, ech i takie tam. Kupiłam zakwas na żurek i mam pytanie chicarica 31.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty