czwartek, 13 listopada 2014

Przepis na kopytka leniwe

Przepis na kopytka leniwe

Do kopytek pasują najbardziej mięsa, a leniwe je się ze śmietaną, buła, cukrem, cynamonem, masłem, jak kto lubi. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Gabi Widziałam, że Ewa dała już przepis na leniwe i, robiąc „leniwe kopytka”, chciałam z niego skorzystać, a okazało się, że to nie moje leniwe i nie moje smaki. Najpopularniejsze wariacje to kopytka z serem, kopytka leniwe, kopytka ze szpinakiem, kopytka z sosem, kopytka z twarogiem oraz kopytka z sosem pieczarkowym.


Przepis na kopytka leniwe. Czterokolorowe kopytka W poszukiwaniu bliższych informacji na temat gnocchi sięgnęłam do kompendium. Dorotki, czasem dodatkowo polane zrumienioną bułką tartą. W każdym razie zawsze na słodko.


Z przepisem na puszyste leniwe z cynamonem poradzą sobie nawet początkujący kucharze. Kluski z cynamonem to świetny pomysł na urozmaicenie codziennych domowych obiadów. Mogą także pełnić funkcję deseru. Leniwe to klasyka polskiej kuchni! To proste kluski z sera białego (twarogu) oraz mąki, podawane najczęściej z bułką tartą podsmażaną na maśle.


Przepis na kopytka leniwe

Natomiast nie znam innego przepisu na leniwe niż z ziemniakami. Gdy przeglądałam różne przepisy w składzie klusek prawie nikt nie miał kartofli no cóż, co kraj to obyczaj :) Myślę, że dzięki ziemniakom kluski są bardziej ścisłe i puszyste. Kluski śląskie z serem to połączenie przepisu na klasyczne kluski śląskie i kluski leniwe. Krok po kroku dowiecie się jak zrobić miękkie i delikatne kopytka.


Na specjalne zamówienie rodziców wykonałem leniwe kluski. Jest to przepis podstawowy - bez żadnych udziwnień. Kluski leniwe różnią się od kopytek tym że do ich przygotowania używa się sera białego.


Musiałam sprawdzić jaka jest różnica między kopytkami a leniwymi, bo przeważnie mówię na jedne i drugie tak samo. Otóż główna różnica jest taka, że leniwe robimy z twarogu, a kopytka z ziemniaków. Jak już mogliście zauważyć, lubię przepisy proste i szybkie. Ser rozdrobnij widelcem, wymieszaj go z większością mąki (zostaw 1-łyżki, aby potem posypać stolnicę), jajkiem oraz z solą.


Z ciasta ulep wałeczki, krój je na małe kluseczki. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na kopytka magdy gessler. Podstawowy przepis na kopytka. Można je jeść jako samodzielne danie np.


Przepis na kopytka leniwe

Tradycyjne kopytka przygotowuje się z ugotowanych ziemniaków, mąki i jajka. Oczywiście co region to inne receptury. Moje kopytka, to połączenie obu przepisów.


Tak powstałe kopytka są bardziej puszyste od klasycznych. Podaję je z cebulka smażoną na maśle, szczypiorkiem lub twarogiem. Sprawdź przepis Pawła Małeckiego na słodkie kopytka! Formujemy wałeczki, spłaszczamy z wierzchu i kroimy pod kątem na kawałki. KROK 2: Gotujemy kopytka.


Gotujemy 4-minut do momentu wypłynięcia. Pierogi gotujemy w lekko osolonej, wrzącej wodzie. Dzięki możliwości łączenia ich z różnego rodzaju sosami, mogą być bazą dla wielu dań. Zapewne większość zna kopytka z własnego domu lub kogoś z rodziny.


To świetne danie, gdy mamy potrzebę nakarmić dużą ilość osób. Przygotowanie ciasta na czy osób nie robi większej różnicy. Danie można jeść samodzielnie lub ewentualnie polać podsmażoną cebulką, roztopionym masłem lub sosem pieczeniowym. Na kopytka nie trzeba specjalnie nikogo namawiać.


Z pewnością jest wielu amatorów tych klusek, które wyśmienicie sprawdzają się w roli zamiennika jeśli znudzą się nam ziemniaki. Ale czasami zdarza się, że jest kłopot przy ich wykonaniu. Mam sprawdzony, niezawodny przepis na kopytka, do którego i Was zachęcam.


Porady Wypróbuj też przepis na pyzy ziemniaczane oraz przepis na pierogi z mięsem ! Kopytka pasują do mięs duszonych i gulaszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty