piątek, 21 listopada 2014

Faworki ze smalcem

Bardzo smaczne kanapki ze smalcem z skwarkami, posypane szczypiorem, podane z pomidorkami truskawkowymi. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Jeśli karnawał, to róbmy faworki! Złożyć na pół i znów posmarować smalcem.


Jeszcze raz złożyć i rozwałkować cienko.

Czas karnawału to czas domowych wypieków. Zapraszam więc na przepis na słodkie, chrupiące i niesamowicie smaczne faworki. Kruche ciasteczka ze smalcem jajkiem i ogórkiem okazały się idealną przekąską karnawałową. Zaskoczyły nie tylko mnie, tym jak można urozmaicić zwykłą przekąskę czyniąc ją rarytasem smakosza. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Prosze sie nie zrazac dziwnym zapachem amoniaku wydobywajacym sie z piekarnika (nic dziwnego- uzywano go kiedys do cucenia omdlalych). Obserwuj bloga Obserwujesz bloga zlotaproporcja. Poszukuję przepisu na ciastka z wyciskarki.

Takiej strzykawy do kremu która ma też końcówki do ciastek. Lista przepisów na kruche ze smalcem z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Wyrabiane są ze śmietanowego zbijanego. Wałkuj bardzo cienko, aż ciasto będzie przejrzyste.


Krój w długie pasy, po czym w poprzek w paseczki. Smaż na złoto po minucie z każdej strony w mieszance gorącego oleju ze smalcem. Ciastka muszą swobodnie pływać. Katarzyna Młynarczyk Lubię eksperymentować, bawić się różnymi smakami, ale lubię też tradycję w kuchni, dlatego próbuję łączyć smaki, aby utworzyć własne, osobiste przepisy z wykorzystaniem autentycznych, sezonowych, świeżych składników. Dodatek smalcu i amoniaku zapewnia tym niepozornym ciasteczkom wyjatkowa kruchosc.


Margarynę, smalec, cukier posiekać na stolnicy. Dodać jajka, oba rodzaje mąki, proszek. Połączyć razem, zagnieść, tworząc kulę. Więcej niż 1przepisów.


Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Wszystkie składniki zagnieść porządnie i długo ręką lub robotem z końcówkami hak. Dziś przedstawiam przepis na faworki ze starej kuchni warszawskiej, jemy aby nam się wiodło.

Smażyłam na rozgrzanym tłuszczu - ja dałam pół na pół olej ze smalcem ale można dać tylko olej - aż się zrumieniły. Osączałam na ręczniku papierowym a po całkowitym wystygnięciu oprószyłam cukrem pudrem. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków.


Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto ze smalcem. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.


Najlepszy przepis na prosty i pyszny domowy smalec z cebulą i jabłkiem. Ten smalec w większości składa się z pysznych skwarek i kawałków jabłek oraz cebulki. Poznaj mój prawdziwy, wiejski smalec ze słoniny. W środku każdego paska zrób nacięcie, przez które przewlecz jeden koniec faworka.


W garnku rozgrzej olej ze smalcem. Wrzuć jednego faworka, jeżeli zaczyna bulgotać to olej jest dobrze rozgrzany. Myślę, że na zdjęciach dokładnie widać, że faworki nie są wcale nasiąknięte tłuszczem, chociaż smażyłam na plancie pół na pół ze smalcem. Podałam przykładowe kombinacje doboru tłuszczu, tu: preferowane przeze mnie, ponieważ to mój przepis i mój blog. Szarlotka kryzysowa ( ze smalcem) Tę szarlotkę piekłyśmy z moją mamą w latach 80-tych, kiedy nie było możliwości pieczenia tak bajecznych ciast jak dzisiaj.


Jest tania, łatwa w przygotowaniu i zaskakująco krucha. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane.


Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Oponki z serem białym są bardzo smaczne, lekkie i pulchne. Podczas smażenia ładnie rosną.


To najlepszy przepis na oponki, jaki znam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty