wtorek, 18 listopada 2014

Faworki z 2 jajek

Często robię sos z karkówką,polecam. Dodane przez gosiaw: Tylko o kuchni. Kochani zwracam się do was bo różne pytania są tu zadawane i możne ja znajdę odpowiedz.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu.

Po dodaniu wszystkich składników ciasto powinno być, wg autora, twarde jak na makaron, a mi wyszło Zobacz więcej. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane.


Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Z przepisu Lucyny Ćwierczakiewiczowej, XIX-wiecznej autorki książek kulinarnych. Ciasto z dużej ilości żółtek i jajek, rzadkie (tak, będziecie na mnie krzyczeć, że trzeba dosypać mąki ;-), mięciutkie od razu po wyrobieniu, bez konieczności żmudnego wybijania ciasta.


Te pyszne słodkości dotarły do nas z Litwy, chociaż przygotowywano je także w Niemczech.

Jak zrobić idealne faworki? Kształtem przypominają wstążkę, stąd ich polska nazwa, zapożyczona z francuskiego faveur, czyli wąska wstążeczka. Ciasto na faworki przy pierwszym zagniataniu jest dość twarde, dlatego jeśli macie pod ręką kogoś silnego, kto podjąłby się tego zadania warto skorzystać z pomocy.


Potem idzie już z górki, bo po leżakowaniu wałkowanie jest znacznie łatwiejsze. Lubimy wszelkie pączki, oponki czy faworki. Dzisiaj zapraszam na faworki prosto z Włoch. Czemu nie nasze polskie? Bo już kilka przepisów na faworki, znajdziecie na blogu, a ja chciałam wypróbować coś innego.


Padło na te faworki, chociaż. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na faworki z całych jajek. Oto alternatywa, wieczorem zagniatasz, a po powrocie np.


Pewnie zastanawiacie się, czy bez jajek mogą być dobre faworki? Nie spróbujesz, nie odczujesz, jak to się mówi - to do dzieła, zadziwicie samych siebie. Proponuję od razu robić z podwójnej porcji składników.


Po wyjęciu ciasta z chłodzenia, odcinać nożem kawałki i rozwałkowywać na cienkie plastry. Wycinać małe prostokąty, które naciąć lekko na środku i wywinąć faworki, przewlekając przez nacięcie jeden koniec w dół lub w górę.

Dawno temu dostałam od Ali namiar na faworki bez nabiału. Wymieszać mokre składniki i zagnieść z mąkami oraz cukrem na gładkie ciasto - gdyby ciasto nie chciało się lepić, dodać troszkę śmietany owsianej. Kilka minut okładać ciasto wałkiem, składając je co kilka uderzeń.


Najlepszy przepis na faworki domowe. Chrusty Z Jajek - informacje, zdjęcia, materiały video. Polecam te pyszne faworki z piwem. To przepis na pyszne faworki z serem mascarpone. Ale jest tam mąka i mak,a tego też się nie łączy.


A żółtko to przecież białko. Prawdziwa dieta nielaczenia wyklucza w ogole wypieki. Chyba,że kokoski z kokosu i białka, bo to białko. Dania dla wegan, biegaczy i osób na diecie bezglutenowej. Początkowo faworki przygotowywano właśnie z ciasta na pączki, były więc tłuste i bardziej ciężkie.


Póżniej przyrządzano je z. Składniki: mąka z sorgo (zamiennie gryczana niepalona), skrobia ziemniaczana, siemię lniane, olej rzepakowy lub z pestek winogron, cukier puder, mleko jaglane, ocet jabłkowy lub spirytus, soda oczyszczona, sól. Można je zrobić nawet przed tłustym czwartkiem, chociaż tego dnia, lutego będą smakować najlepiej. Mąkę mieszamy z solą dodajemy miękkie masło i wyrabiamy (na tym etapie nie wyjdzie nam jeszcze ciasto, raczej coś w rodzaju sypkiej kruszonki). Mimo, że nie ma w nich żółtek są kruche i pyszne, a ciasto przy wałkowaniu bardzo elastyczne. Chruściki, faworki bez jajek 16:37.


Przepis znalazłem tutaj, ale nie zdecydowałem się na smażenie ich w formie khaja choć prezentują się rewelacja. Nie dałbym rady, więc usmażyłem w tradycyjnym kształcie. Dzieliłam się już z Wami przepisami na mini pączuszki z cukrem pudrem, domowe pączki z wiśnią w żelu i domowe, kruche faworki.


Wynik eksperymentów, faworki bez jajek. Tłusty Czwartek już jutro! Zbliżone w smaku i składzie do proponowanych już przeze mnie orkiszowych.


FAWORKI czyli CHRUST bez jajek dla wegan i alergików. Wymieszać składniki mokre, dodać do mąki z cukrem i zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Przez kilka minut ciasto uderzać wałkiem (to ma pomóc je napowietrzyć), składając je co kilka uderzeń, po czym cienko rozwałkować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty