poniedziałek, 24 listopada 2014

Makowiec bez rodzynek

Ponieważ miały być też przepisy, to czas na pierwszy. Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy. Zrobiłam ten makowiec na święta i wyszedł REWELACYJNY. Do tej pory robiłam według innego przepisu, ale od teraz będę robić tylko taki bo jest najlepszy.


Tradycyjny makowiec z dodatkiem rodzynek.

RODO, f) oświadczenia o powyższym uczestnik może złożyć w formie pisemnej na adres:. Nadeszły prawie Święta Bożego Narodzenia. Wzięłam sobie urlop na dwa dni,aby móc zrobić małe przygotowania.


Makowiec-strucla makowa 125. Ja z mężem i dziećmi będziemy spędzać te Święta tutaj w Islandii,a cała nasza rodzina w Polsce Zobacz. Ja rodzynki nasączyłam dodatkowo w rumie – możecie ewentualnie użyć innego wegańskiego alkoholu, lub np.


Mak na masę płucze się i parzy albo moczy przez całą noc, a następnie gotuje się ją przez kilka minut do momentu uzyskania miękkości.

Bezglutenowy makowiec dobry na Wigilię, Boże Narodzenie i karnawał dla osób na diecie bezglutenowej. Oryginalny makowiec bezglutenowy bez spodu, właściwie w ogóle bez ciasta. Dowiedz się więcej na temat tego, jak przygotować mak! Nie za słodki, delikatny (ciasto lekko się kruszy) i wilgotny.


Z mnóstwem orzechów i rodzynek. Można też dodać suszone śliwki i morele. Wierzch oblany czekoladą. Wszystko dlatego, że genialny ktoś. Jest wilgotny, puszysty, delikatny, a do tego łatwy i szybki do przygotowania.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Przepis na makowiec zawijany.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się.

Wilgotny, ciężki, oblany czekoladą. Bardzo łatwy do zrobienia! Rodzynki namoczyć w ciepłej wodzie przez pół godziny. Do masy jajecznej dodać mak oraz bułkę tartą. Na koniec dodać rodzynki, orzechy i ubite białka.


Dobrze, że jest tu mak #128521; Koleżanka Tatiany poleciła nam przepis na fantastyczny makowiec bez glutenu, cukru i pieczenia, który sama już wielokrotnie przygotowywała. Mnie szczególnie zainteresowało to, że nie wymaga pieczenia, jak to możliwe? Pomyślałem, ze nadchodzące święta to doskonała okazja na wypróbowanie tego przepisu. Na tym etapie może pojawić się chwila zwątpienia, ale nie ma co się poddawać:) U mnie ciasto zaczęło pękać, ale cały makowiec owinęłam papierem na którym piekło się ciasto i którego używałam do formowania.


Dwa makowce mi wyszly i sa juz w piecyku. Sama ta gotowa masa to nie wspaniala ale upiekszylem ja rodzynkami i daktylami wymoczonymi w rumie. Ciasto to pozytywne zdarzenie bo wyroslo prawie 3X a uzywalem suchych drozdzy do ciast slodkich. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą.


Czysta rozkosz rozpływająca się w ustach. Mój makowiec jest wegański, bezglutenowy, bez jajek i mleka. Przygotowuję go z kwaskowatymi jabłkami. Zawsze smakuje wyjątkowo. Niektórzy nie wyobrażają go sobie bez lukru.


SUROWY MAKOWIEC: spód: 1g orzechów włoskich 1g szklanki orzechów laskowych 2g. Delikatne ciasto drożdżowe i aromatyczna masa makowa z rodzynkami i skórką pomarańczową. Długo zachowuje świeżość. Z podanego przepisu wychodzą dwa makowce o długości ok. Dodatkowo: kandyzowana skórka pomarańczowa, lukier Dzień przed pieczeniem mak zalać wrzącą.


Masę z bakalii i orzechów przekładamy do miski. Dodajemy czekoladę, mak, sodę, melasę lub cukier, mąkę, tłuszcz, mleko, sól i skórkę. Całość dokładnie mieszamy. Przekładamy do wysmarowanej tłuszczem (i posypanej np. makiem) foremki. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 2st.


Pieczemy bez termoobiegu około minut. MAKOWIEC - bez glutenu, mleka i jajek, za to z jagodami goji. Kiedy mak się gotuje, w osobnym naczyniu namoczyć rodzynki i jagody goji. Ugotowany mak i daktyle razy zmielić w maszynce do mięsa. Len zalać wodą i odczekać chwilę aż zgęstnieje.


Zmielony mak wymieszać z rodzynkami i jagodami goji oraz z żelem lnianym. Dodajemy wiórki kokosowe, mielone migdały, rodzynki, wiśnie, startą czekoladę, likier i całość mieszamy. Masa powinna być słodka - w razie potrzeby dodajmy więcej słodyczy. Masę wykładamy na tortownicę i do piekarnika nagrzanego do 1stopni C. W zeszłym roku dostałam świetny przepis na makowiec bez pieczenia.


Od tego czasu robiłam go już wielokrotnie i powiem, że choć za każdym razem nieco zmieniałam dodatki oraz z czasem trochę zmodyfikowałam sam przepis, to i tak za każdym razem ciasto udawało się doskonale i smakowało zarówno nam, jak i dzieciom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty