środa, 3 grudnia 2014

Makowiec masa makowa

Najlepsza, wielokrotnie przetestowana masa makowa do makowców, drożdżowych bułeczek z makiem, ciast kruchych, francuskich itp. Najlepszą masę makową otrzymamy przez własnoręczne przygotowanie masy makowej od podstaw. Domowa masa makowa przepis.


Masa z mielonego maku z bakaliami, orzechami, rodzynkami, skorką pomarańczową. Masa makowa to przepis na mak do makowca i mak do ciast.

W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku. Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze. NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia.


Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka. Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać.

Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Masę makową można też śmiało zamrozić.


Pamiętaj, że przed pieczeniem ciast z większą ilością maku masę warto wymieszać z ubitymi na sztywno białkami jajek. Prosty przepis na makowiec na Święta. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Wiem, ze juz sezon swiateczny sie skonczyl, ale.


Mam jednak problem z ekstraktami. Robisz sama czy gdzieś kupujesz? Pozdrawiam i dzieki za fajny pomysł. Można to czymś podmienić? To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.

Gotowe masy makowe w puszkach są dla mnie zbyt słodkie, a ilość maku w porównaniu do objętości jest bardzo mała (mniej niż ). Zawsze do wypieków polecam zmielony, suchy mak w torebkach, jednak dostaję od Was informacje, że nie wszędzie można go dostać. Przepis na prostą domową masę makową (bez mielenia). Do masy makowej używam bowiem maku mielonego. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Z ciastem pracuje się idealnie, przepis niezawodny - rodzina ustawia się po zamówienia przed świętami! Warto poświęcić czas na zrobienie własnej masy makowej (masa która zostaje rewelacyjna jest z domowymi kluseczakmi). Zrobiłam też sernik według Pani przepisu. Też cudownie się udał, uwielbiam serniki, choć generalnie mi się nie udają.


Dziękuję Pani za moje smaczne święta tegoroczne. Makowce najlepsze pod słońcem! Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami.


Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni. W makowcu ważne są proporcje między masą makową a ciastem – ta pierwsza powinna dominować. Jak zrobić masę makową do makowca krok po kroku? Dużo zależy od rodzaju użytej masy makowej, im bardziej wodnista, tym makowiec bardziej wilgotny.


Drugi krok to mielenie maku - jeśli maszynka jest wyposażona w specjalne sito do maku, wystarczy zrobić to dwukrotnie, jeżeli nie - trzykrotnie. Pierwszym etapem przygotowania masy makowej jest gotowanie maku w mleku - mak wsypuje się do wrzącego mleka i gotuje na najmniejszym ogniu pół godziny. Tradycyjny makowiec lub drożdżowa strucla makowa to wyśmienite ciasta, bez których wiele osób nie wyobraża sobie świąt Bożego Narodzenia. Kutia to kolejny przysmak, którego głównym składnikiem – poza kluskami – jest masa makowa. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.


Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Przepisy z kategorii masa makowa. Nie wszyscy jednak mają.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Mam nadzieję, że nie macie wątpliwości, że warto ją robić samemu. Tym bardziej, że wiecie już jak przygotować oraz w razie potrzeby zagęścić masę makową.


Dajcie znać jakie desery i dania z makiem robicie najczęściej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty