środa, 10 grudnia 2014

Żurek bezglutenowy przepis

Zakwas na żurek bezglutenowy. Zapraszam dzisiaj na taki domowy zakwas na ten żurek powstał u mnie w domu kilka lat temu, kiedy to byłam na diecie bezglutenowej. Teraz znacznie łatwiej jest bezglutenowcom, gdyż można kupić mąkę ryżową pełnoziarnistą a jeszcze kilka lat temu była ona towarem wręcz niedostępnym. Ale teraz nic nie stoi na przeszkodzie, by na wielkanocnym stole pojawił się bezglutenowy żurek na domowym zakwasie. Pod warunkiem, że pomyślimy o tym najpóźniej tydzień przed świętami :).


Przepis na bezglutenowy zakwas na żurek. Bezglutenowy zakwas na mące gryczanej można wykorzystać do przygotowania klasycznego żuru, przekształcając go na wersje bezglutenową. Kilka lat temu byłam na diecie bezglutenowej przez kilkanaście miesięcy. To było moje pierwsze zderzenie z realiami ograniczonego menu.


Obrałam kiełbasę oraz jajka, pokroiłam je drobno. Ekspresowy, bezglutenowy żurek był gotowy! Aha, by dodać zupie kwaskowego posmaku, dolałam na końcu pół szklanki soku z domowych kiszonych ogórków.


Dziękuję ci za ten przepis, żurek „chodził” za mną od roku! Przykładamy wielką uwagę do tego aby jakość składników i przypraw była na najwyższym poziomie. Mąka gryczana, która jest sprowadzana z terenów północno-wschodniej Polski posiada atest na bezglutenowość. Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np.


Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Jeśli chodzi o potrawy, to najbardziej kojarzą mi się właśnie z żurkiem. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na żurek bezglutenowy.


W mojej drugiej książce „ Mama Alergika Gotuje. Wielkanocny żurek czy barszcz biały? Na Wyjątkowe Okazje”, której premiera już za miesiąc, znajdziecie przepis na Barszcz biały według babci Broni, w wersji bezglutenowej. Tymczasem przygotujmy bezglutenowy zakwas, który posłuży nam do ugotowania domowego, wegańskiego żurku. Przed podaniem podgrzej, ale nie doprowadzaj do wrzenia.


Podawaj z jajkiem pokrojonym na ćwiarki, plasterkami kiełbasy i ugotowaną marchewką z wywaru. Pomysł na żurek z dodatkiem kromek chleba zaczerpnęłam od MaćkaKrzysztofa. Grunt to mieć dobry zakwas, a potem to już wszystko szybko idzie. Poniżej z kolei przepis na żurek bezglutenowy – smaczny i prosty.


DODAJ PRZEPIS DODAJ PORAD. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! ZABUSIAObserwuj bloga Obserwujesz bloga KULINARNE ROZKOSZE MARTY Moje sprawdzone smakowitości zrobione z wielkiej miłości. Jest to jedna z najstarszych polskich zup. Jak zrobić bezglutenowy żurek?


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przychodzę dziś z przepisem na wegański żurek bezglutenowy taki na święta. Obiecałam przygotować właśnie wegański żurek, kiedy nastawiony zakwas będzie już gotowy. Przez ostatnie dni Internet odmawiał współpracy z MAG i stąd opóźnienie z publikacją tego przepisu.


Żurek bezglutenowy przepis

Wykorzystując domowy bezglutenowy zakwas przygotowałam wegański żurek, który zachwycił moją rodzinę. Ugotowany na wywarze warzywno-borowikowym, z dodatkiem pieczonych ziemniaków czy batatów ma wyjątkowy smak. Aromatyczna zupa może być propozycją zarówno na obia jak i na świąteczny stół. Owsiany zakwas na żurek.


Cudownie pachnący, aksamitny, doskonale zagęszczający. Owies z racji swoich właściwości klejących i smakowych był i jest wykorzystywany właśnie do zakwasów – szczególnie widoczne w kuchni małopolskiej czy podkarpackiej. Bardzo dobry Żurek, przepis miałam od mamy ale dopracowałam go i teraz jest fantastyczny. Ważne: Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze.


Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez. Dziś zrobiłam Twój żurek, wyszedł rewelacyjnie.


To był mój pierwszy żurek w życiu i po prostu pyyycha. A tak poza tym to Twój przepis na pieczone w piekarniku warzywa z ziołami i oliwą jest u nas od dwóch dni hitem, nigdy bym nie przypuszczała, ze upieczenie w piekarniku z ziołami tak zmieni i podniesie smak warzyw. Bardzo smaczna, popularna polska zupa żurek, tym razem w wersji bezglutenowej – na bazie zakwasu gryczanego.


Do miseczki wsypać 2gram nie palonej kaszy gryczanej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty