wtorek, 8 stycznia 2019

Makowiec zawijany moje wypieki

Witaj Doroto,właśnie się zastanawiałam jak mogłam piec nie znając Twojej strony. Dziękuję za Twoje przepisy i życzę w Nowym Roku wytrwałości w prowadzeniu tego bloga. Na minione święta upiekłam Twój makowiec zawijany,piernik staropolski,tort opium w wersji na blachę,orzeszki,ciastka maślane.


Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Makowiec zawijany – najlepszy na świecie! W moim domu nie ma świąt Bożego Narodzenia bez makowca i najczęściej jest to strucla z makiem.


Smaczny, miękki i pachnący cytryną. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa. Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest wilgotne i przez bardzo długi okres czasu zachowuje swoją świeżość.


Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole.


Makowiec zawijany moje wypieki

Upiekłam makowce z Pani przepisu i smakują pysznie. Lubie piec ciasta jednak drozdzowe jakos zadko mi wychodzilo. Z Pani przepisu upieklam i makowce sa godne polecenia jest w nich smak dziecinstwa. Natomiast jedn wolą drożdżową struclę, inni seromak, a jeszcze inni makowy zawijaniec z francuskiego ciasta. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Ten makowiec jest pyszny i bardzo prosty, dlatego pieczenie to czysta przyjemność. To mój pierwszy makowiec zawijany i od razu strzał w dziesiątkę. Smakuje dokładnie tak, jak mój ulubiony makowiec smakować powinien.


MAKOWIEC ZAWIJANY – o ten makowiec najczęściej prosi mnie mój mąż. Wilgotny, z dużą ilością maku, długo zachowuje świeżość. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Słodki, miękki, pachnący sprawdzi się również jako słodka przekąska lub deser w innym okresie roku. Mak, który najpierw mieli się w maszynce, a następnie łączy z miodem, bakaliami.


Makowce zwykle piekła babcia, a ja zachwycałam się nimi nie mogąc pojąć jak można tak ładnie ułożyć mak wewnątrz ciasta… Dziś sama piekę je razem z córką, która najbardziej lubi ozdabiać gotowe strucle lukrem lub czekoladą. Tradycyjny makowiec zawijany to jedno z tych ciast, które musi pojawić się u nas na święta. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Idealny na święta Bożego Narodzenia.


Babcia Wandzia piekła ponoć co roku na Święta, zawsze ok lub szt, tak opowiadała mi moja mama. A to dlatego, że Rodzina liczna była, babcia miała siedmioro dzieci, więc jak przypuszczacie jedna strucla makowa to za mało ;-). Najlepszy makowiec zawijany mojej Babci ! Roladę makową najczęściej oblewa się lukrem i posypuje kandyzowanymi owocami. Do dekoracji można też wykorzystać rozpuszczoną czekoladę (białą lub czarną) lub jedynie oprószyć wypiek cukrem pudrem.


Strucla makowa w wersji tradycyjnej przygotowywana jest z ciasta drożdżowego. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Pyszny, zawijany makowiec, który tradycyjne gości na moim stole w Święta Bożego Narodzenia.


Piekę go już od kilku lat Ciasto drożdżowe z dużą ilości maku i bakalii, któr Zobacz więcej. Szybkie do przygotowania ciasto makowe o smaku pomarańczowym z dodatkiem bakalii. Bez potrzeby wcześniejszego namaczania maku.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na moje wypieki makowiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty