czwartek, 17 stycznia 2019

Pieczone pączki

Pieczone pączki

Czy to możliwe aby pieczone pączki były nie do odróżnienia od smażonych, a nawet lepsze? Spróbujcie tego przepisu :-) To był mój eksperyment, a efekty przerosły moje oczekiwania. Myślę, że po ich zrobieniu zgodzicie się, że to najlepsze pączki jakie jedliście. I to wszystko bez smażenia w głębokim tłuszczu.


Pieczone pączki

Dużym plusem jest fakt, że nie smażą się w głębokim tłuszczu, a panierka cukrowa z cynamonem. Bardziej jak angielskie donaty, choć bardziej sprężyste, treściwe, o niebo lepsze. Zamiast smażyć pączki na oleju można upiec je w piekarniku.


Przepis na pączki pieczone. Będą to wtedy pączki odchudone. Do ich przygotowania wykorzystałam mój ulubiony przepis na pączki mojej mamy. Pączki wychodzą delikatne i mocno puszyste.


Elastyczne, by ciasto ugięło się i wróciło na miejsce. Niezbyt duży, by w damskiej szczęce zmieścił się na dwa, trzy kęsy. Wielkim, grdułowatym ciastkom z piekarni i cukierni, w. Tak mówiła moja babcia, mówię i ja, żeby była jasność.


Dzisiaj wszyscy jemy pączki. Ja zrobiłam pieczone w piekarniku, które są ich zdrowszą wersją. Kiedyś pieczone z ciasta chlebowego i nadziewane słoniną, dzisiaj stanowią słodką przekąskę bez której nie wyobrażamy sobie Tłustego Czwartku. Do przygotowania pączków z piekarnika potrzebne Ci będą łatwo dostępne. Ciepłe mleko umieścić w większym szklanym naczyniu i dodać rozpuszczone drożdże oraz łyżkę mąki, wymieszać, tak przygotowany zaczyn przykryć i odłożyć w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.


Pieczone pączki

Drożdże rozkruszyć i wymieszać z jedną łyżką cukru. A pączki z piekarnika są równie pyszne, co te smażone tradycyjnie. Ava - to pączki pieczone, więc one są w smaku trochę jak bułeczki, ale powinny wyjść puszyste i mięciutkie, a nie twarde i ciężkie.


Nie obiecuję, że to ostatni przepis na pączki w tym roku, ale na pewno ostatni w okresie karnawału ;-). Delikatne jak piórko, nadziane ulubionymi konfiturami, obowiązkowo polukrowane. Pieczone pączki z ziemniakami.


Ja po prostu kocham pączki. Zaczyn: Do ciepłego mleka dodaję drożdże, łyżkę cukru oraz łyżki mąki i dokładnie mieszam. Przykrywam miseczkę ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce bez przeciągów na minut. Jajka miksuję z cukrem na puszystą masę. Z poniższego przepisu wychodzi około pączków.


Te pieczone pączki są niczym puchate wnętrze słodkiej chałki, z tą różnicą, że pozbawione są jakiejkolwiek choćby delikatnie twardej skórki. Całe są niesamowicie miękkie i mega napuszone. Po posmarowa Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Z pamiętnika piekarnika. Witam, Mam na imię Kasia.


Napisane przez cukiereczek. Bardzo miło mi gościć Cię na mojej stronie. Jeśli jesteś głodny nowych przepisów zaglądaj do mnie częściej. Co tydzień zaskakuję nowymi pomysłami na tradycyjne dania, a w weekend częstuję.


FIT pieczone pączki twarogowe. Z ulotek wszystkich supermarketów kuszą nas już swoim widokiem rumiane, pulchne pączuszki. Tłusty czwartek zbliża się wielkimi krokami. Warto uczcić ten dzień zjedzeniem chociaż jednego pączka.


Jeśli nie możecie jeść smażonych potraw lub nie macie wystarczająco dużo czasu na to, żeby stać nad garnkiem ze smalcem i przygotowywać klasyczną wersję, zróbcie pączki bez smażenia! Być może powiecie, że wystarczy przecież kupić pączki w cukierni. Aby pieczone pączki się udały ciasto musi być puszyste, delikatne, miękkie i dobrze wyrośnięte.


I właśnie dlatego do ciasta dodaję purée z upieczonych batatów, które skleja ciasto i sprawia, że jest lekkie jak najlepsza maślana brioszka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty