poniedziałek, 14 stycznia 2019

Prosta masa do piernika

Domowa przyprawa do piernika min łatwe przystępne. Aromatyczna przyprawa do piernika i grzanego wina. O wiele lepsza niż oferowane na sklepowych półkach. Prosta Masa Do Piernika - informacje, zdjęcia, materiały video.


Szybki dodatek do biszkoptu.

Zobacz przepis na nietypowy piernik z białą masą! Masło na ciasto zmiksuj z cukrem, miodem, żółtkami i śmietaną. Połącz z mąką przesianą z sodą i kakao oraz z przyprawą i migdałami.


Ciasto przełóż do natłuszczonej i wysypanej mąką podłużnej formy. Piecz godzinę w piekarniku o temperaturze 1stopni C. Dodane przez monia-mia w: Tylko o kuchni. Czy wie ktoś jak zrobić taką masę do tortu (białą) której używają cukiernicy i nie chodzi mi o masę cukrową, tylko taką, którą się przekłada na zmianę z ciastem.


Obiecuję, że to już ostatni w tym roku piernik.

Tym razem przekładany dodatkowo kremem z kaszy manny. Ciasto jest proste w przygotowaniu, trzeba tylko odczekać godzin, a później już możemy cieszyć się miękkim i aromatycznym piernikiem. Do chłodnej masy dodać: kg.


Masę wlać do podłużnej formy wysmarowanej masłem i piec w 1stopniach C około godziny. Wrócę chyba do metalowych, dobrze przewodzących ciepło form tradycyjnych. W sumie piernik wyszedł mi nieco zakalcowaty ale bardzo wilgotny i smaczny. Dziś zapraszam na obiecane ciasto piernikowe z powidłami i jasnym kremem twarogowym.


Bardzo prosty i szybki w przygotowaniu aromatyczny piernik. Z dodatkiem miodu i jogurtu. Wierzch posypujemy orzechami, które się uprażą i będą wspaniale smakowite.


Piernik jest puszysty, pyszny i idealny dla osób, które nie mają czasu. Zrobiłam, samo ciasto smaczne i faktycznie wilgotne, ale tej przyprawy do piernika w przepisie zdecydowanie za dużo. Może to zależy od producenta, nie wiem, ale strasznie mocne to ciasto wychodzi. Następnym razem dam max łyżeczki. No i ilość cukru zwiększyłam, to trochę bardziej słodkie jest.


Do miski wsypać mąkę, cukier, kakao, przyprawę do piernika, sodę, sól, wymieszać. Dodać mió margarynę lub masło, mleko i roztrzepane jajka.

Wylać ciasto do blaszki, wstawić do całkowicie nagrzanego piekarnika. Przepis na marcepan, masę marcepanową. Często do wypieków, czy to do ciast, czy ciasteczek, również do pralinek potrzebna jest masa marcepanowa. Wygodnie jest kupić gotową masę marcepanową. Może się jednak zdarzyć, że nie możemy jej dostać w pobliskim w sklepie.


Dobrze jest wówczas mieć możliwość przygotowania jej w domu. Krem do tortu w wersji klasycznej, maślanej lub budyniowy, a może prostszy do przygotowania krem z serka mascarpone lub ubitej śmietany? Pokazuję przepisy na krem do tortu w różnych wersjach smakowych, o bardziej zbitej konsystencji lub lżejsze, puszyste.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na masa do piernika. Przyprawa do piernika zawsze kojarzyła mi się ze Świętami Bożego Narodzenia. Jako że w tym roku moje plany wyglądają na maksymalnie ambitne (a mówię tak co rok :) ) już dziś zabrałam się za przygotowanie piernika staropolskiego. Cały aromat i smak ciasta wynika z jego przygotowania i przechowania.


Każdą kolejną wzbogacałam o kolejny składnik. Wszystkie składniki oprócz mąki i mleka zmiksować na gładką masę. Zmiksowaną masę wlać do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki o wymiarach 35xcm.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec przez ok. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga degusto – smacznie i prosto. A jak czekoladki to marcepan.


Wszystko zaczęło się od chęci zrobienia domowych czekoladek. Masa grysikowa sama w sobie nie jest jakimś ósmym cudem swiata. Doskonale jednak komponuje się z ciastami korzennymi, miodowymi a nawet czekoladowymi. Oczywiście stanowi nieodłączny duet z powidłami śliwkowymi.


Najpierw ciasto smarujemy cienko powidłem i na powidło warstwa masy grysikowej. Po godzinie coś mnie tknęło i czytam, że to co wyszło trzeba dodać do masła I dylemat skrobać z piernika czy zostawić. Decyzja zapadła skrobiemy. Utarłam masło, dodałam moją masę, spirytus i nareszcie miało smak i wygląd właściwy :D Masa jest cudownie prosta i smakuje wyśmienicie. Na początku bardzo przebijały goździki i imbir a także cytrynowa nuta z kardamonu.


Na szczęście, już po dwóch dniach aromaty przeniknęły się i wiem - tak pachnie najprawdziwsza przyprawa do piernika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty