piątek, 11 stycznia 2019

Ryba po grecku na wielkanoc

Ryba po grecku na wielkanoc

Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Przepis na rybę po grecku w dwóch wersjach.


Prosty przepis tradycyjny oraz przepis na wersję fit, czyli ryba po grecku dietetyczna. W końcu nigdzie nie jest napisane,że takie czy inne potrawy możemy jeść tylko raz w roku ;-) Poniżej mam dla Was przepis na rybę po grecku wg Magdy Gessler. Ale za to jak taka ryba po grecku wygląda!


No zjawiskowo po prostu :) A do tego jest dobra na ciepło i na zimno. Dzięki temu sprawdzonemu przepisowi przygotujesz przepyszną rybę po grecku, która będzie super smaczną pozycją w menu na Wigilię i święta Bożego Narodzenia. Na Wielkanoc Ewa Wachowicz Ryba Po Grecku - informacje, zdjęcia, materiały video. Najczęściej dodaję rybę gotowaną, ale spokojnie można zamienić na smażoną.


Najlepiej przygotować tą potrawę dzień wcześniej, aby ryba zdążyła przejść smakiem. Polecane przepisy: na wielkanoc ewa wachowicz ryba po grecku Zobacz więcej. Dania główne Łosoś po grecku.


Moja dzisiejsza wariacja na temat łososia :) Rybka skąpana w aromatycznej marynacie z. Bardzo często mamy dylemat co zrobić z takich filetów rybnych. Co zrobić, by smażona ryba smakowała ciekawie i była podana ze zdrowymi warzywami. Można ją też przygotować wcześniej i podać nawet dwa dni od zrobienia. Jeśli ryba jest mrożona, włóż ją na parę minut do wody i osusz papierowym ręcznikiem.


Osól, opieprz, opanieruj w mące i usmaż na dużej patelni, na dobrze rozgrzanym oleju na złoto, wyjmij na ręcznik papierowy do odsączenia z tłuszczu. Cebulę pokrój w kostkę, warzywa zetrzyj na tarce. Witam serdecznie Propozycja na pyszne jajka faszerowane na Wielkanoc i nie tylko.


Są bardzo dobre i ładnie prezentują się na stole. Sprawdzone przepisy na ryba w kategorii: Wielkanoc. Znajdź przepis na ryba w Ugotuj. Rybę myjemy, obsuszamy ręcznikiem kuchennym, skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, obtaczamy w mące. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, przekładamy na głęboki półmisek.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Ponieważ sekretem kuchni siostry Anastazji jest wykorzystanie w przepisach prostych i dostępnych produktów, również do ryby po grecku używa ona warzyw z przyklasztornej grządki oraz dobrej ryby prosto ze stawu. Całe szczęście, że gdzieniegdzie można kupić teraz świeże, rybne sztuki.


Rybę po grecku podaje się głównie w święta Bożego Narodzenia, jednak równie dobrze sprawdza się jako codzienna kolacja czy obiad. Wybierz swoją ulubioną rybę (warty zarekomendowania jest mintaj), dokładnie ją oczyść i odpowiednio zamarynuj. Również paprykę chili orginalną i koncentrat Heinz z oliwką. Zamiast wody zawsze dodaję do potraw wywar z kurczaka.


Ryba po grecku na wielkanoc

Codziennie gotuję udko dla ulubieńca to mam. Pewnie nie jest to ryba po grecku tylko moja wersja. Anno, ja również - to moja ulubiona ryba, a za raz za nią łosoś :-) Izo, zaciekawiłaś mnie tą musztardą - jestem ciekawa jak to smakuje. Nadio, no widzisz telepatia jakaś czy coś w tym stylu :-) Ja ostatnio robiłam pulpeciki po grecku, ale to nic dziwnego, bo przepadam za tym daniem.


Zdecydowanie należy do potraw fit i pewnie w tej kategorii króluje na wigilijnym stole. Możesz odchudzić ją jeszcze bardziej, jeśli filety upieczesz w piekarniku i przełożysz duszonymi warzywami. Taki domowy, wręcz dawny. Moja ryba po grecku powstała z przepisu, który mam od mamy. Nie wszystkie sosy tego typu mi smakują bo każdy ma swoją recepturę a sekret leży także w doprawianiu przyprawami by uzyskać odpowiedni balans kwaskowo-słodkawy.


Ryba w tym sosie najlepiej mi smakuje. Także użyta ryba musi się komponować z tym sosem a nie każdy gatunek się do tego nadaje. Słodycz marchewki i kwaśne pomidory. Ja uwielbiam z dużą ilością pieprzu i selerkiem , korzeniem pietruszki.


Byle nie rozgotowane te warzywa! Słupki marchwi, selera, pietruszki, lekko podduszona cebulka muszą być chrupkie. Raz klasycznie, tak jak dorsza po grecku, a innym razem w nieco odchudzonej formie, bo dodaję rybę gotowaną w parowarze albo pieczoną w piekarniku.


Ryba po grecku na wielkanoc

I ta dzisiejsza jest właśnie z piekarnika. Karp po grecku to brzmi pysznie, nigdy nie próbowałam do tej pory bo u mnie w domu albo królował karp smażony, albo ryba po grecku z dorsza. Odpowiadając na pytania: Chodzi o gospodarstwo Charzykowy, a moja propozycja dania jest świąteczna, bo ze świętami najbardzij kojarzy mi się karp. Na dobre wpisała się do kanonu potraw kuchni polskiej.


Przygotowana z obsmażonego w panierce, mące lub cieście filetu ryby o łagodnym smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty