wtorek, 15 stycznia 2019

Makowiec zawijany z ciasta kruchego

Makowiec zawijany w kruche ciasto. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut. Odsączyć i przemleć razy. Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia.


Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta.

Zwinać w rulon, końcówki ciasta podwinąć pod spód. Ciasno zawinąć w pergamin. To samo zrobić z drugą częścią ciasta. Blachę posypać mąką ułozyć rulony makowca. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Przygotuj kruche ciasto: mąkę przesiej z wybranym słodzikiem.

Dodaj bardzo zimne masło. Drobno siekaj nożem aż do uzyskania malutkich grudek. Zagnieć jak najszybciej ciasto i schowaj do lodówki. Mak przygotuj wg przepisu podanego wyżej.


Masło wrobiło się bardzo szybko, z wyrobieniem ciasta nie było problemów, a robiłam wszystko ręcznie. Po upieczeniu kawałeczek odkroiłam, bo już się nie mogłam doczekać i muszę powiedzieć, że w smaku petarda. Masa makowa pyszna, nie odstaje od ciasta.


Najlepszy makowiec na świecie. Bardzo dziękuję za przepis i inspiracje. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Sprawdzony przepis na zawijak z makiem ( Zawijany makowiec w kruche ciasto) od MniamMniam.


Smacznie, szybko i tanio. Makowce na różnych rodzajach ciasta.

Na kruchym cieście – podawany w formie krajanki lub kruchego placka. Na biszkopcie – wykonywany w formie rolady lub jako krajanki. Jest puszysty, wykonany najczęściej z przepisu na puszysty biszkopt z dodatkiem masy.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Schłodzone ciasto wyjmuję z lodówki, rozwałkowuję, delikatnie podsypując mąką, na prostokąt o wymiarach ok 30xcm. Na rozwałkowane ciasto wykładam połowę masy makowej, rozprowadzam równomiernie zostawiając po bokach ok. Następie zwijam makowiec tak aby brzeg ciasta znajdował się pod makowcem, boki zawijam pod spód. Do ciasta dodałam dodatkowo żółtka, które pozostały od innego ciasta.


Tradycyjny, zawijany makowiec z ciasta krucho-drożdżowego z gotową masą makową. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kęsy codzienności. Znajdziesz tu najlepsze i sprawdzone przeze mnie przepisy ze zdjęciami na pachnące miodem i migdałami pyszne makowce, ciasta i strucle z makiem. Wielkanocne, strucla drożdżowa z makiem, babka makowa, a także makowce na biszkopcie oraz na cieście.


Mąż nawet bardziej, choć nawet ja nie miałam powodów, by kręcić nosem ;-). To praktycznie sama masa makowa, choć można go też upiec na cienkim k. Prosty przepis na pyszny, świąteczny makowiec zawijany, przygotowany na kruchym cieście i nadziewany masą z maku mielonego. Poznaj smaczny przepis na makowiec drożdżowy oblany białą czekoladą – tradycyjny wypiek na Wigilię, który zachwyci zgromadzonych przy stole gości!


Lista przepisów na makowiec kruche z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Na pierwszy rzut oka makowiec wygląda zwyczajny, suchy ale jest przepyszny.


Zrobiła go moja mama a cała rodzina nie mogła się mu oprzeć. Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i na czas przygotowania masy makowej owinąć je folią i wstawić do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty