wtorek, 15 stycznia 2019

Pierniczki gotowe

Warto mieć je na oku – im cieniej rozwałkujemy ciasto na pierniczki, tym szybciej się upieką. Gotowe pierniki możemy dodatkowo polukrować lukrem (np. królewskim). U mnie w domu obowiązkowo trzeba było przyklejać też na nie bakalie, cukrowe koraliki, a nawet żelki.


Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to, czego szukasz! W opakowaniu znajdziesz mix do ciasta, za pomocą którego możesz przygotować ok. W każdym kartoniku znajduje się foremka z zimowej kolekcji Dr.


Dzisiaj piekłam te pierniczki a wczoraj pierniczki nr. Szybkie pierniczki zrobiłam w dwóch wariantach, pierwszy zgodnie z przepisem drugi nadziewane dżemem morelowym i te dzieci bardziej polubiły. Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek.


Keks próbny też już upiekłam, wyszedł pyszny, już pożarty, więc może powtórzę. Chciałam piec christstollen, ale nie zdążę, poza tym nie mam ręki do drożdży. Więc zostaje piernik pełen bakalii ( z figami), polany polewą czekoladową. Gotowe ciasto rozwałkuj na podsypanej mąką stolnicy na grubość ok. Wykrawaj foremkami dowolne kształty i układaj pierniczki na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia.


Pamiętaj, żeby nie układać ich zbyt blisko siebie, bo pierniczki podczas pieczenia urosną. Te miękkie można jeść i dekorować od razu. Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Gdy zmiękną, można je dowolnie udekorować. Aby pierniczki powiesić na choince, robimy w nich dziurki (zaraz po upieczeniu, np. słomką).


Pierniczki gotowe

PIERNICZKI (OD RAZU MIĘKKIE) - te pierniczki są idealne, bo można je zrobić nawet dzień przed podaniem :). Tutaj kupicie moją najnowszą książkę, w której znajdziecie gotowe listy zakupów i kompletne menu na cały tydzień. Po upieczeniu i przestudzeniu pierniczki świąteczne są od razu gotowe do jedzenia.


Te pierniczki są pyszne nawet bez żadnych ozdób. Przyprawy korzenne dobrane zostały tak, by pierniczki smakowały zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Jeśli chodzi o dekorację, to polecam posmarować pierniczki roztopioną, gorzą czekoladą. Głównie dlatego że w tajemniczy sposób lubią znikać. Wczoraj piekłam ostatnią już partię której będę strzegła jak oka w głowie.


Pierników robimy na święta całą furę. Zawsze piekę moje tradycyjne, klasyczne, z przepisu rodzinnego – przepis TU. W ubiegłym roku opracowałam nową recepturę smakową, pierniczki imbirowo – cynamonowo. Przepis na pierniczki gotowe od zaraz! Przecież powinny odleżeć swoje, zanim będą jadalne!


Uwierzcie mi, to żaden problem. Najlepsze pierniczki z miodem i skórką pomarańczową. Jeśli lubisz pierniczki mięciutkie, to zapewne spodoba Ci się przepis na błyskawiczne pierniczki z lukrem, lub przepis na pierniczki alpejskie. Ciasto na pierniczki przygotowujemy dzień prędzej.


Pierniczki gotowe

Miód zagotować z przyprawami, odstawić, włożyć masło, poczekać aż się rozpuści, a potem wystygnie. W śmietanie rozpuścić proszek do pieczenia, odstawić - śmietana zwiększy swą objętość. Dołączony do produktu stempelek pozwoli wykroić ok. Pyszne, korzenne pierniczki zrobione z połowy ciasta na piernik staropolski.


Właśnie wkroczyliśmy w miesiąc, który powinien być jak najbardziej. Ostatnimi czasy byłem na warsztatach fotograficzno kulinarnych i od jednego ze sponsorów Dr. Oetkera dostałem karton wypełniony po brzegi różnymi produktami do dekoracji ciast i pierników, oraz znajdowało się w nim opakowanie pierniczków. Zasmakuj i wypiecz własne pierniczki świąteczne.


Kiedy wyjmujemy gotowe pierniczki z piekarnika, ich brzeg powinien być już twardy, a środek pozostawać jeszcze miękki, wtedy powinny zachować miękkość po ostygnięciu. Gdyby jednak były zbyt twarde, to do puszki z piernikami należy włożyć na kilka dni cząstki jabłek i przemieszać kilkakrotnie. Wtedy pierniczki szybko robią się miękkie - parę dni i gotowe ! Puszki na pierniczki gotowe Tylko pierniczków brak. Były ambitne plany, które zostały pokrzyżowane przez choróbska.


Ale może w tym tygodniu pierwsza partia pierniczków zostanie upieczona:) Moje boxy zostały wysłane i już niedługo zdradzę co tam kryło się w środku. Od kiedy pierwszy raz zrobiłam pierniczki świąteczne. Wykrojone ciastka układamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.


Schłodzone ciasto dzielimy na kilka kawałków i każdy z nich rozwałkowujemy na grubość ok 3-5mm. Stolnicę i wałek do ciasta delikatnie obsypujemy mąką. Za pomocą foremek wykrawamy pierniczki i układamy na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia. Kilkaset wzorów i kolorów pierników świątecznych oraz pierniczków świątecznych, jak również pierniki reklamowe. Wśród nich domek z piernika, pierniki na choinkę oraz ciasto piernikowe, a z nim przepis na pierniczki.


Link aktywacyjny jest ważny przez okres godzin od otrzymania wiadomości e-mail. Nic trudnego :o) Z opakowania wychodzi, w zależności od wielkości, od do 1pierniczków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty