wtorek, 13 stycznia 2015

Makowiec nie zwijany

Niezwykle smaczny makowiec. Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni! Przepis na tradycyjne makowce. Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.

Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Masa makowa jest wilgotna, ale dobrze trzyma się ciasta. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler.

Zwijaj makowiec w rulon. Dzięki temu makowiec nie rozłoży się na boki w trakcie pieczenia. UWAGA - ten makowiec jest bardzo długi i może nie zmieścić się w Twoim piekarniku. Oto makowiec idealny, który nie pęka i nie jest spłaszczony po upieczeniu.


Wystarczy prosty zabieg owinięcia ciasta pergaminem. Proporcje między ciastem a makiem są tu doskonałe. Można do niej wrzucić dokładnie to, co się lubi #128578; A na wierzchu polałam makowiec lukrem cytrynowym. Masz ochotę na makowiec zawijany? Zobacz, jak zastosować papier do pieczenia, aby nie pękał.


Przygotujesz go zarówno na cieście drożdżowym, jak i biszkoptowym. Więcej przepisów porad na Polki. Zrobilam makowiec z Pani przepisu ale niestety mi nie wyszedl ( ale to byl moj pierwszy raz), bylo za duzo masy makowej a za malo ciasta, i chyba ta masa makowa byla za bardzo mokra (mimo ze staralam sie ja dobrze odsaczyc z wody i tez przeciez wyparowala podczas pieczenia). Makowiec nie zwijany w każdej odsłonie!


Wykonanie jest proste a efekt jest niesamowity, przypominający ciasto zebra. Smakiem makowiec nie odbiera od tego przygotowanego w tradycyjny sposób. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.

Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Babcia Wandzia piekła ponoć co roku na Święta, zawsze ok lub szt, tak opowiadała mi moja mama. Nie wszyscy jednak mają. Kiedyś robiłam, ale nie byłam zadowolona z efektu. Może ktoś jest bardziej doświadczony?


DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Zwinęłam makowce i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrosło, posmarowałam z wierzchu białkiem i wstawiłam do nagrzanego do temperatury 1stopni piekarnika na około minut. Z tych proporcji składników wyszły mi makowce o długości cm.


Ciasto piekłam w keksówkach. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec zwijany. Używałam gotowej masy, bo szybciej. A strucla w czasie pieczenia konkursowo się rozjeżdżała, pękała, ciasto odstawało często od nadzienia.


Ni kt się nie kapnął, że masa jest z puszki (nawet moja ciocia, która specjalizuje się w makowcach :) Jak jej powiedziałam, że masa jest z puszki to poprosiła, że bym jej tez kupiła bo ile to roboty mniej :)) O mały włos, a nie uratował abym ani kawał ka do fotki więc jak upiekę znow u to uzupełni ę. W święta nie może zabraknąć makowca. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego. Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany.


Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty