środa, 28 stycznia 2015

Po grecku ryba

Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba w warzywach, marchewce, pietruszce i cebuli. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych.


Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Bardzo często mamy dylemat co zrobić z takich filetów rybnych. Co zrobić, by smażona ryba smakowała ciekawie i była podana ze zdrowymi warzywami.


Można ją też przygotować wcześniej i podać nawet dwa dni od zrobienia. Pani Aniu, w poszukiwaniu przepisu na rybę po grecku zauważyłam, że przy swoim przepisie ma Pani oznaczenie bezglutenowe, zapomniała Pani, że rybę obtaczamy w mące pszennej ! Proszę zweryfikować oznaczenia w przepisach, w przeciwnym razie Może Pani komuś zaszkodzić. Jest za to daniem, które bardzo lubią Polacy i często gości na naszych stołach w wigilię. Jaki jest prosty przepis tradycyjny na rybę. Rybę myjemy, obsuszamy ręcznikiem kuchennym, skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, obtaczamy w mące.


Po grecku ryba

To także pomysł na podawanie mniej szlachetnych gatunków ryb. Cały sekret smaku tego dania wcale nie tkwi w gatunku ryby. Miruna do ryby po grecku. Do wykonania ryby po grecku zdecydowanie lepszym wyborem będzie ryba chuda.


Pamiętajmy, że warzywa dusimy z dodatkiem tłuszczu (najczęściej oleju lub oliwy z oliwek), a same warzywa również puszczą sok, stąd usmażona, tłusta ryba nie będzie dobrze komponować się w tym zestawie. Na ciepło może stanowić danie obiadowe, na zimno jest świetną przekąską. Co ciekawe, następnego dnia po przyrządzeniu jest smaczniejsza, gdyż wszystkie smaki dobrze się połączyły. Rybę ułożyłam na półmisku w nastepujący sposób: na dno naczynia położyłam jarzyny, na jarzyny ułożyłam usmażoną rybę i przykryłam warzywami.


Po grecku ryba

Ważnym składnikiem tego dania jest przecier pomidorowy. Co istotne, jest to potrawa niskokaloryczna, dlatego polecana jest osobom, które dbają o linię. Chuda ryba i warzywa znajdujące się w tym daniu to również doskonałe źródło białka. Dodane przez Tangerinka w: Tylko o kuchni. Po grecku to jest ryba z rusztu (z grilla).


A ja jadłam w Grecji, a właściwie na Cyprze, danie przypominające rybę po grecku. Były to kawałki ryby w trochę rzadszym niż nasz, sosie z włoszczyzny z listkiem laurowym i zielem angielskim. Smakowało podobnie i byłam bardzo zaskoczona tym daniem. Jednak uniwersalność oraz ciekawy warzywny smak czynią z niej danie idealne na wczesną kolację lub lunch. Kupując rybę filetowaną zwróć uwagę na jej świeżość.


Również paprykę chili orginalną i koncentrat Heinz z oliwką. Zamiast wody zawsze dodaję do potraw wywar z kurczaka. Codziennie gotuję udko dla ulubieńca to mam.


Pewnie nie jest to ryba po grecku tylko moja wersja. Sami przyznacie, że takiego przepisu brakowało na blogu – ryba po grecku, wbrew nazwie, to popularne i lubiane danie kuchni polskiej, i banalnie łatwo dostosować je do diety przyspieszającej metabolizm. Danie diety przyspieszającej metabolizm. Kiedy robię rybę po grecku, już z założenia przygotowuję więcej sosu warzywnego, bo znika podczas próbowania przez M. Pamiętam, że szukałam doskonałych proporcji, żeby była pyszna, idealna, cudnie otulona najlepszym sosem. Podstawowe składniki to biała ryba, włoszczyzna i przyprawy.


Przepis nie jest komplikowany, więc z pewnością poradzisz sobie z jej przygotowaniem. Sprawdź, jak przyrządza ją miłośniczka kuchni Kasia Bukowska! Jest to jedna z naszych ulubionych świątecznych potraw. Wiele osób, które dotąd nie były przekonane do tego dania, to po posmakowaniu wersji ryby po grecku wg przepisu mojej Babci, stali się jej wielkimi fanami.


Rybę po grecku podaje się głównie w święta Bożego Narodzenia, jednak równie dobrze sprawdza się jako codzienna kolacja czy obiad. Wybierz swoją ulubioną rybę (warty zarekomendowania jest mintaj), dokładnie ją oczyść i odpowiednio zamarynuj. Nie znalam wczesniej tej drugiej metody i mam nieco obawy co do sposobu jej przyrzadzenia.


Nie wiem jak bedzie smakowac i czy bedzie lepsza,ale sprobuje i dam znac.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty