czwartek, 22 stycznia 2015

Przepis na bułki z jagodami

Najlepsze jagodniki, bardzo, bardzo puszyste i lekkie jak piórko. Absolutne, drożdżowe mistrzostwo świata nie do kupienia w żadnej cukierni. W ogóle z jagodami w Krakowie, to ciekawa historia, bo chyba to jedyny rejon w Polsce, gdzie zwą się one borówkami.


Bardzo, bardzo dobry przepis i najlepsze bułki z jagodami jakie udaje mi się upiec. I tak, idąc na lody, nie kupicie lodów jagodowych a borówkowe.

Za to w cukierniach, nie spotkałam się z bułeczkami o nazwie borówianki a są bułki z jagodami lub jagodzianki. W osobnym naczyniu pomieszać jagody z cukrem i bułką. Z ciasta robić placuszki ok. Układać na blasze pokrytej papierem do pieczenia. Posmarować żółtkiem i posypać cukrem trzcinowym.


Odstawić w ciepłe miejsce na min.

Piekarnik nagrzać przed wsadzeniem bułek na 2stopni. Przepis na Bułeczki drożdżowe z jagodami. Bułki piekłam z myślą o śniadaniu. Czy doczekały następnego dnia?


Mati pożerał gorące, mąż na diecie. Masło siekamy nożem, dodajemy mąkę i cukier, wyrabiamy. Przygotowujemy kruszonkę z łyżki masła, łyżki cukru i czubatej łyżki mąki.


Wyrośnięte bułki smarujemy roztrzepanym białkiem i posypujemy kruszonką. To chyba jedne z moich najbardziej ulubionych słodkich bułeczek. Oczywiście, najlepsze z prawdziwymi leśnymi jagodami, ja musiałam się zadowolić borówką amerykańską. Nagrzewamy piekarnik do temperatury 1stopni.


Lody oreo są fantastyczne,przepis podstawowy świetny. Ciasto wygląda apetycznie,za tydzień sprawdzę przepis,goście ocenią. Następny raz dodam rodzynki i orzechy,będą lody bakaliowe.

Wszystkie przepisy z Pani bloga. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na bułeczki drożdżowe z jagodami i kruszonką. Ja jednak lubię w kuchni improwizować więc do połowy masy dodałam płatki czekolady,do drugiej dodałam kakao. Można je polukrować, ale nie jest to konieczne (jak dla mnie to lepsze są bez lukru, bo za bardzo za nim nie przepadam).


Przepyszne bułki drożdżowe z jagodami, czyli jagodzianki (zwane też jagodnikami). Na szczęście mam swój ulubiony przepis na bułki z jagodami , z którego zawsze korzystam. Jagody dokładnie myjemy. Tak samo jak my, korzystają z nich leśne zwierzęta.


W zasadzie nie są to klasyczne jagodzianki, a raczej bułeczki z jagodami, ale taka wersja od czasu do czasu mile widziana. Forma dokładnie ta sama, czyli „do odrywania”, ale ciasto nieco zmodyfikowałam i znacznie dłużej zachowuje świeżość, bo nawet po dniach bułeczki są pulchne. Dodane przez EWAM w: Tylko o kuchni. Od dawna robię bułkę tartą z bułki.


Opawieść pewnego Cukiernika jak się to robi na skale masową jest niezapomniane i na samą myśl mam odruch wymiotny. Dania z jagodami - przepisów. Do pozostałej mąki wsyp łyżeczkę soli, resztę cukru. Dodaj rozczyn z drożdży, wbij jajka. Pochodzą z lasu, nikt ich nie uprawia w szczególnie do tego celu przeznaczonych miejscach.


Gdy masa zacznie się zagniatać w kulę, dodaj miękkie masło. Wyrabianie powinno potrwać jeszcze około minut, aby ciasto było jak najbardziej puszyste. Myślę, że wiekszość z Was upiekła już tego lata jagodzianki.


Ponownie zamieszaj, ciasto wyrób dłońmi. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. Jeśli dorwę jeszcze jagody, z pewnością wypróbuję przepis! Wierzch każdej bułki posmarować rozbełtanym jajkiem.


Mamy dla Was przepis na przepyszne drożdżowe jagodzianki - wyjdą smaczniejsze niż te kupione. Parowańce z malinami - przepis na lekkie bułeczki z nadzieniem z malin. Bułeczki z jagodami najlepiej układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zlepieniem do dołu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty