środa, 9 listopada 2016

Faworki bez jaj

Faworki bez jaj ek -najlepsze! W Indiach, w zachodnim Bengalu, a dokładniej w stanie Orissa, nad samym brzegiem oceanu leży miasto Puri. Jest ono (wraz z Bhadrinath, Dwaraką i Rameśvaram) zaliczane do Char Dham- świętych miejsc pielgrzymek , które każdy pobożny Hindus powinien odwiedzić przynajmniej raz w życiu.


Mąkę łączyny ze szczyptą soli. Dodajemy śmietanę oraz spirytus i wyrabiamy ciasto.

Wykrawamy małe prostokąt - najlepiej radełkiem, a w nich dziurkę, przez którą przekładamy jeden koniec ciasta. Tanie i łatwe do wykonania faworki, proponuję od razu robić z podwójnej porcji składników. Chruściki, faworki bez jaj ek 16:37.


Mimo, że nie ma w nich żółtek są kruche i pyszne, a ciasto przy wałkowaniu bardzo elastyczne. Nie dałbym rady, więc usmażyłem w tradycyjnym kształcie. W zaganianym świecie brak czasu każe nam często rezygnować z własnoręcznie przygotowanych łakoci.


Oto alternatywa, wieczorem zagniatasz, a po powrocie np. Pewnie zastanawiacie się, czy bez jajek mogą być dobre faworki?

Orkiszowe faworki bez cukru (bez mleka i jaj) 5Moja kolejna propozycja pełnoziarnistego przepisu to orkiszowe faworki bez cukru, mleka i jaj. Tym razem zmodyfikowałam przepis maksymalnie jak tylko mogłam. Wegańskie chruściki, czyli faworki bez jaj. W tym roku mieliśmy jeść jeszcze mniej słodyczy niż dotychczas i nawet popełniłam w tym kierunku pewne kroki. Zamówiłam górę orzechów i suszonych owoców, które zamierzam przerobić na batoniki, kulki pomocy, granole.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na faworki bez jaj. Dodane przez cytryna w: Tylko o kuchni. Moze zna ktos przepis na ciasto bez dodawania jajek. Miałam kiedys przepis na takie ciasto,ale zgubiłam zeszyt z przepisami przy przeprowadzce i teraz nie pamietam jak to się robiło.


Por favor ;) czyli faworki bez jaj odsłona druga 155. FAWORKI BEZGLUTENOWE, BEZ MĄKI, CUKRU I MLEKA. Jeśli zamierzasz użyć jaj dodaj je do mąki nerkowcowej (migdałowej) porządnie ubite trzepaczką lub w thermomixie – wymieszaj całość z dodatkiem jaj na obrotach 6-7. Dawno temu dostałam od Ali namiar na faworki bez nabiału.


Długo nie miałam odwagi się do nich wziąć. A szkoda, bo okazało się, że są przepyszne i nie wymagają wielkiego nakładu pracy. Prawie w ogóle nie modyfikowałam przepisu, jest wspaniały!


Szacunszapoba dla OSy!

Tłusty czwartek w zdrowej wersji. Ten dzień nie musi być wcale tłusty i poprzedzony wyrzutami sumienia! Przedstawiam Ci przepis na faworki w zdrowej i niskokalorycznej odsłonie! Moje chrusty dla Alergika nie zaliczę więc do tych idealnych.


Bez jajek, które nadają im lekkości nie uzyskałam wskazanej kruchości i lekkości, ale i tak smakowały nam tak, że dorabiałam drugą porcję. Bezjajeczne torty, ciasta, babeczki i inne. Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków.


Przepisy na wypieki bez jajek. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu w nie powietrzu podczas wałkowania. Do miski przesiać mąkę, dodać ciepłą wodę, rozpuszczone masło klarowane (letnie), margarynę bezmleczną lub olej, szczyptę soli i wyrabiać do uzyskania sprężystej konsystencji. Moja kolejna propozycja pełnoziarnistego przepisu to orkiszowe faworki bez cukru, mleka i jaj.


Ciasto nie może się lepić. Skoro bez jajek i masła, to idealne pączki dla wegan (pomijając mleko do polewy). Dla mnie informacja „inne niż sklepowe” jest sporą zachętą. Te kupne są wg mnie za ciężkie, za tłuste i smak nadrabiają nadmiarem dodatków.


Dania dla wegan, biegaczy i osób na diecie bezglutenowej. Oponki bez sera, jajek i drożdży - ekspresowe, najlepsze! Druga próba od razu z większymi jajkami, bez żadnych kombinacji żeby było dokładnie jak w przepisie. Nie wiem z czego to wynika i jak innym wychodziły rozpływające się w ustach, kruchusienkie faworki.


Moim zdaniem z tego przepisu jest to nie możliwe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty