czwartek, 24 listopada 2016

Ciasto chrusty drożdżowe

Podgrzewamy je by stało się letnie. Dodajemy do niego rozkruszone drożdże, cukier oraz tyle mąki by ciasto miało konsystencje śmietany. Tak przygotowany rozczyn odstawiamy w ciepłe miejsce by podwoił swoją objętość.


Do wyrośniętego rozczynu dokładamy mąkę, alkohol oraz jajka. Wyrabiamy ciasto około 5-minut.

Zostawić do czasu aż zaczyn zacznie pracować. Jajka z resztą cukru i szczyptą soli ubić. Do zaczynu dodać mąkę,ubite jajka,ocet ,aromat. Zagnieść ciasto i dobrze je wyrobić. Odstawić do wyrośnięcia.


Gdy ciasto dobrze wyrośnie wałkować i formować chrusty. Chruścikom także dać wyrosnąć.

Smażyć na gorącym oleju na złoty. Mleko podgrzać żeby było letnie. Dodać drożdże, cukier i tyle mąki, żeby ciasto miało gęstość kwaśnej śmietany. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok.


Następnie do miski dodać resztę mąki, rozpuszczoną (zimną) margarynę, sól i ubite widelcem jajko. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem przyjemności. Desery Nadziewany drożdżowy chrust. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto faworki drożdżowe.


To ciasto jest mega puszyste i smaczne. Uwielbiam drożdżowe ciasta. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Przepis na puszyste ciasto drożdżowe.


Ciasto jest miękkie i delikatne. Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście.

Faworki drożdżowe, na które przepis dostałam od Pani Ani, to coś zupełnie innego. Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust. Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki. Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć.


Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Dzisiaj mam dla Was nowy pączkowy przepis! Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe.


Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku. Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami).


Domowe, lekkie ciasto drożdżowe - jego cudowny zapach pamiętamy z dzieciństwa. Niestety, ma opinię czasochłonnego i trudnego w wykonaniu, dlatego mało kto dziś piecze je w domu. Gdybyście jednak się zdecydowali - mamy dla was dziecinnie prosty przepis na ciasto drożdżowe bez wyrabiania! Dziś zaprezentuję Wam przygotowanie IDEALNEGO ciasta drożdżowego.


Kilka składników i można wyczarować bazę do wielu ciekawych i kreatywnych wypieków tj. Drożdżowe faworki (chrust). Kolejna propozycja na tradycyjny specjał karnawałowy, a mianowicie faworki. Bardzo lubię te tradycyjne, cieniutkie, chrupiące, lecz tym razem specjalnie dla mojej Siostrzyczki upiekłam chrust na drożdżach.


W tłuszczu przecież się je smaży. Zrobione na samych żółtkach są kruchutkie,a dzięki wybijaniu wałkiem lub uderzaniu ciastem w stolnicę,faworki podczas smażenia nabierają charakterystycznych wybrzuszeń. Natomiast dodanie spirytusu do ciasta sprawi,że nie wchłoną dużo tłuszczu.


Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P). Wciąż pamiętam jak idealnie smakowało drożdżowe przyrządzane w prodiżu. Wskutek paru nieudanych prób zaprzestałam na lata robienia tego ciasta i dziś na chrzciny synka stwierdziłam że zrobię coś wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty