poniedziałek, 28 listopada 2016

Ciasto chmurka z malinami

Ciasto chmurka z malinami

Zakochalam sie w tym ciescie od pierwszego kesa, probujac go po raz pierwszy na rodzinnej imprezie. Wiedzialam, ze bedzie czesto goscilo rowniez w moim domu. Robie na zmiane, raz z malinami , raz z jagodami (wowczas z galaretka cytrynowa) z troche zmodyfikowanego przepisu. Majówka już za kilka dni, dlatego też może skusicie się na ciasto z którym dziś do Was przychodzę.


Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć na blachę o wym. Nakłuć widelcem i piec ok. Składa się z wspaniale współgrających ze sobą warstw-kruchego spodu, galaretki z malinami, masy śmietanowo-serowej oraz kruchej bezy z płatkami migdałowymi. Do wystudzonej galaretki (ale nadal płynnej) dodałam maliny i odstawiłam do dalszego studzenia.


Malinowa chmurka to przepyszne ciasto, które się po prostu nie odmawia. Gdy galaretka zaczęła tężeć, wyłożyłam ją na upieczony kruchy spód i wstawiłam blachę z ciastem do lodówki, żeby galaretka całkowicie stężała. Spód ciasta nakłuwamy widelcem. Galaretka malinowa Galaretkę i żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie, odstawiamy do wystygnięcia.


Ciasto chmurka z malinami

Wrzucamy zamrożone maliny - uwaga! Smaki są idealnie zrównoważone, aby ciasto nie było zbyt słodkie. Kruche ciasto z lekką, rewelacyjną pianką, którą w taki sposób, przyznam, robiłam po raz pierwszy. Pianka jest lżejsza niż ptasie mleczko, a maliny (lub jeżyny, jagody, borówki amerykańskie) w niej zatopione smakują wybornie. Pyszne ciasto, wyglądem przypominające lekką chmurkę.


Wszystko to za sprawą połączenia warstw kruchego ciasta, galaretki z malinami, lekkiemu kremu z mascarpone oraz delikatnej bezy na wierzchu. Efektowne i łączące wiele smaków w sobie. Nazwa jak najbardziej adekwatna, ponieważ ciasto jest lekkie, a za sprawą masy śmietanowo-serowej i bezy faktycznie przypomina chmurkę. Polecam wszystkim miłośnikom malin - i nie tylko! Jest niezwykle pyszne, delikatne i rozpływające się w ustach.


Ciasto wprost rozpływa się w ustach. Jednym słowem – uzależnia! Uznaliśmy je za jedne z najlepszych ciast na świecie! Przepis na szybkie ciasto z malinami. Jest to bardzo proste ciasto z malinami, które nie wymaga wielkich umiejętności kulinarnych.


Oczywiście, możemy maliny zamienić np. Ważne abyśmy w miarę możliwości korzystali ze świeżych owoców zamiast mrożonych. Biszkopt waniliowy z lekkim kremem i malinami. Brownies z serem i malinami.


Ciasto chmurka z malinami

Orzechowe ciasto z morelami i malinami. Pewnego razu wpadła do mnie siostra i mówi, że jadła na imieninach u koleżanki malinową chmurkę i opowiada jakie to wspaniałe ciasto hehe. Wyjęłam więc z szuflady przepis i pokazałam jej, no i zostałam poproszona o upieczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty