środa, 16 listopada 2016

Botwinka jak sie robi

Przepis na botwinkę jest bardzo prosty i jej ugotowanie zajmuje niewiele czasu. Barszcz z botwinki to jedna z najsmaczniejszych i najprostszych w wykonaniu wiosenno-letnich zup. Jest lekka i delikatna w smaku. Mimo to, że nie jest to chłodnik, a normalna zupa na ciepło, to dobrze się ją je w upały. Co potrzebujemy, żeby zrobić zupę z botwinki na osoby?


W tym odcinku przedstawię mój sposób jak zrobić botwinkę.

Mój przepis na zupę opiera się na świeżej botwince oraz ziemniakach. Taka zupa z zieleniny jest idealną propozycją na sezonowe danie, gdyż jak wiadomo botwinka najlepsza jest latem. Przygotuj zatem bulion, jeśli nie masz gotowego.


Zupa z botwinki wymaga bulionu. Najlepszy jest bulion domowy, np. Sprawdzi się również domowy bulion warzywny (przepis znajdziesz tutaj). W ostateczności przygotuj bulion z kostki (najlepiej z kostki ekologicznej), wg opisu na opakowaniu.


Uwielbiam moją babcię między innymi za jej wspaniałą kuchnię.

Wiosną babcia robi rewelacyjne zupy ze świeżych warzyw. Sposób przygotowania tej zupy jest tak prosty, że botwinka regularnie pojawia się na moim stole. Botwinka to mój numer jeden. Naprawdę każdy poradzi sobie z jej przyrządzeniem, więc do dzieła i botwinka na stół.


Kuchnia - Forum dyskusyjne. W połowie gotowania dodać plasterki buraczków. Następnie dodać posiekane łodyżki liści botwinki i gotować wszystko na umiarkowanym ogniu przez ok.


Dodać liście botwinki i gotować jeszcze przez ok. Jestem zakręcona (jak słoik) i nawet nie wpadłabym na to, że można botwinkę do słoików na zimę zrobić. Przydałaby mi się taka botwinka :) Super sprawa. U mnie w domu się robi wiele przetworów, ale jakoś akurat botwinki nie mieliśmy nigdy zasłoiczkowanej.


W ogóle jestem za robieniem przetworów - można się. Choć w ogródkach botwinka nie nadaje się jeszcze na przetwory, ale ta na straganach jest już w sam raz. A taka botwinka w słoikach, to rarytas na zimowym stole, to wspomnienie wiosny, to pomysł na szy Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga ChochElka. Sprawdź jak przygotować botwinkę z burakami, kurczakiem, przyprawami i śmietaną.


To idealna zupa na letnie dni. Poznaj przepisy i inspiracje WINIARY.

Kiedy zaczynają się upały i przy garach nie chcę się stać wiem to po sobie i robię szybkie letnie zupy wtedy. Taką własnie jak botwinka. Wyniki wyszukiwania dla jak gotuje sie botwinkę pokaż przepisy tylko ze zdjęciami.


Jednak jego zapach na dłużej nie jest przyjemny. Domowe porady Jak pozbyć się zapachu czosnku ? Z tej pierwszej jada się liście, przygotowując je jak szpinak, z drugiej – łodygi, przyrządzając je jak szparagi. W końcu się doczekałam sezonowych warzyw :) Wczoraj wybrałam się po pierwsze w tym sezonie szparagi i wróciłam z całą torbą warzyw, w tym z botwinką. Od razu wzięłam się za robienie zupy, przyznaję że nigdy wcześniej nie robiłam botwinki.


I tak naprawdę nie wiem jak powinna smakować, ale gwarantuję że moja wyszła. Ta cudowna kremowa fit zupa z botwinki praktycznie robi się sama. Moment na krojenie warzyw, moment na gotowanie i miksowanie. Dodatkiem do zupy mogą być młode ziemniaki, jajo lub szczypiorek.


Zupę przygotowuje się wiosną, kiedy liście buraka są miękkie i delikatne, a korzeń jest jeszcze mały. Nie tylko z tego powodu, że robi się cieplej, świat staje się soczyście zielony i kolorowy barwami młodych li Zobacz więcej. BOTWINKA - przepis na barszcz czerwony z botwinką 12.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty