wtorek, 22 listopada 2016

Jak upiec jagodzianki

Niestety nie uchowały się do zdjęcia, ale tak wszystkim smakowały, że dziś będę robił drugą turę. Pyszne bułeczki z jagodami, z lukrem. Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować.


Sprawdzony przepis na jagodzianki.

Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne. Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Najlepszy przepis na jagodzianki. Bardzo, bardzo dobry przepis i najlepsze bułki z jagodami jakie udaje mi się upiec.


Absolutne, drożdżowe mistrzostwo świata nie do kupienia w żadnej cukierni. Upiec drugą partię jagodzianek. Polukrować lub posypać cukrem pudrem.

Puszyste, świeże i pełne jagód - takie będą domowe jagodzianki. Jagodzianki mają się znajdować w środkowej części piekarnika. Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on. Miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia.


Niestety nigdzie nie dostałam prawdziwych, leśnych jagó dlatego musiałam zadowolić się borówką amerykańską. Przestało wreszcie padać, nadeszło upragnione, gorące lato. Jakiś czas temu zapytałam mamę, czy na rynku pojawiły się już jagody, bo chciałabym upiec jagodzianki. Przygotowanie dania jagodzianki (bułeczki drożdżowe z jagodami) - puszyste i pełne jagód - prawie bez wyrabiania :) Jagody przebierz, krótko umyj pod bieżącą wodą, osącz na cedzaku, potem osusz na ręczniku papierowym.


Mamy dla Was przepis na przepyszne drożdżowe jagodzianki - wyjdą smaczniejsze niż te kupione. Warto bowiem zamrozić latem jagody, by móc je wykorzystać do domowych wypieków. Bez obaw, nawet zimą możesz upiec jagodzianki z mrożonych jagód. Swoje jagodzianki przygotowałam z suchych drożdży, które również mam zawsze pod ręką.


W ogóle to kocham jagody, borówki, czy jak je zwą. Na początek zrób rozczyn – pokrusz drożdże, dodaj mąkę i cukier oraz mleko (ważne, żeby nie było gorące). Mieszankę odstaw w ciepłe miejsce do czasu, aż wystygnie.

Z przepisu wychodzi ok średnich jagodzianek min łatwe tanie. Będziemy potrzebować : z podanych proporcji wyjdzie jagodzianek na ciasto: 5g. Powiedziałam sobie, że w tym roku, choćby się waliło, paliło, muszę upiec domowe jagodzianki.


Skoro udały mi się drożdżówki z budyniem, a w dodatku wyszły pyszne, to z jagodziankami nie dam sobie rady? Muszą wyjść, nie ma to tamto! Wyszły z pieca, a teraz wyszły z domu.


A konkretnie dawna odmiana pszenicy, która wróciła niedawno do łask. Przepis na drożdżowe bułeczki z jagodami. Pierwsze jagodzianki jakie zrobiłam były twarde jak kamień, te mi znowu nie wyrosły i zrobił się zakalec. Moje domowe jagodzianki są tak pyszne, że szykuję je również zimą.


Tak samo jak płaskurka czy samopsza. A tak bardzo zależy mi żeby upiec dziecku dobre bułeczki. Dzisiaj zapraszam na jagodzianki –pulchne i pyszne. A także bardzo proste do zrobienia. Dlatego postanowiłam, że spróbuję upiec jagodzianki w trochę odchudzonej wersji.


Ciasto nadal zawiera podstawowe składniki jagodzianek, jednak nie ma w nim grama drożdży, gdyż jest oparte na zakwasie. Dodałam też mało cukru, który dodatkowo można zastąpić cukrem trzcinowym. Zrezygnowałam z dodatku masła, a liczbę jajek.


Kto mnie obserwuje na instagramie ten zresztą wie. Niektórzy z Was nazwali mnie nawet “jagodziankowym freakiem”. Ważne jest, żeby nie przepiec jagodzianek po upływie około minut wierzch jagodzianek powinien być przyrumieniony. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na jagodzianki. Odkąd pojawiły się jagody na straganach korzystam z okazji i robię właśnie jagodzianki, bułki z budyniem i jagodami, knedle z jagodami oraz dżem.


Nie ma się, czemu dziwić! Polecam wypróbować przepis na jagodzianki jeżeli ktoś jeszcze takich bułeczek nie piekł. Moja prababcia wypiekała jagodzianki w piekarniku przy kuchni węglowej. Sezon jagodowy w pełni więc zaproponuję przepis na jagodzianki.


Moja mama, jako mała dziewczynka, razem z siostrami chodziły z nią latem do lasu na jagody, a po udanych zbiorach, następnego dnia, na śniadanie, dostawały pyszne jagodzianki i szklankę ciepłego mleka prosto od krowy. Umiejętność wypiekania ciasta drożdżowego po prababci odziedziczyła moja babcia, która po. Piekę je kilka razy do roku od dokładnie lat (wtedy zrobiłam swoje pierwsze).


Zawsze z utęsknieniem czekam na sezon jagodowy, bo wtedy smakują najlepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty