środa, 22 lipca 2015

Szybki makowiec zawijany

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Trochę mnie tu nie było, więc w ramach przeprosin proponuję przepis na szybki makowiec. Pani Doroto makowce przepyszne! Szybki i bardzo prosty przepis na makowiec z gotowej masy z puszki.


Tylko trzy składniki potrzebne są do jego przygotowania! Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.

Makowiec zawijany mojej babci. Lubie piec ciasta jednak drozdzowe jakos zadko mi wychodzilo. Drożdże mieszamy z lekko podgrzaną śmietaną i odstawiamy na chwilę. Mąkę przesiewamy na stolnicę wraz ze szczyptą soli i cukrami. Dodajemy zimne masło i siekamy.


Gdy rozczyn zacznie działać dodajemy go do mąki razem z jajkiem i żółtkami. Wszystkie składniki szybko zagniatamy. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.


Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Pyszny makowiec zawijany z najlepszego ciasta drożdżowego brioche. Niezawodny i dość prosty przepis, z którego otrzymamy strucle makowe. Pieczemy je w keksówkach.


Kroki wykonania: Margaryne utrzec z cukrem dodajac po zoltku nastepnie dodac make wymieszana z proszkiem do pieczenia, wymieszac z piana z bialek. Nie wiem czy tak macie, ale przez długi czas taki właśnie makowiec zawijany czy też strucla z makiem na cieście drożdżowym, była moją piętą Achillesową. Używałam gotowej masy, bo szybciej. A strucla w czasie pieczenia konkursowo się rozjeżdżała, pękała, ciasto odstawało często od nadzienia.


Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni.

PRZEPISY NA MAKOWCA stanowią bardzo ważną część moich zapisków kulinarnych. W moim domu od zawsze przygotowywało się makowce z okazji świąt i bardzo często bez okazji #128578; Mój mąż bardzo lubi makowca drożdżowego. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.


Dla zabieganych, którzy nie znaleźli mielonego maku polecam szybki makowiec oparty na gotowej masie z puszki – składniki zostały dobrane specjalnie do mas kupnych, dlatego nie musicie obawiać się, że makowiec wyjdzie za słodki. Można przygotować go bardzo szybko – nawet w Wigilię rano, a co ważniejsze nie odbiega jakościowo. Mam tak wielu faworytów… Mak obowiązkowo musi być, ale może w tym roku zdradzę mój ulubiony makowiec zawijany na rzecz czegoś innego? Jeszcze nie wiem, ale moje serce na pewno krąży wokół tego ciasta. Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów.


Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta. Unlimited DVR storage space. Masa makowa jest wilgotna, ale dobrze trzyma się cia. Zwinęłam makowce i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia.


Gdy ciasto wyrosło, posmarowałam z wierzchu białkiem i wstawiłam do nagrzanego do temperatury 1stopni piekarnika na około minut. Z tych proporcji składników wyszły mi makowce o długości cm. Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia. Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego.


Ciasto piekłam w keksówkach. Polukrowany, posypany ukośnie makiem i ozdobiony odrobiną blanszowanych, siekanych orzechów lub migdałów. Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa. W święta nie może zabraknąć makowca. Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół.


Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego. Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Wykonanie jest proste a efekt jest niesamowity, przypominający ciasto zebra.


Smakiem makowiec nie odbiera od tego przygotowanego w tradycyjny sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty