wtorek, 21 listopada 2017

Masa makowa przepis na ciasto

Przepis na ciasto z gotową masą makową. Wiem, ze juz sezon swiateczny sie skonczyl, ale. Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady.


Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Dodane przez perpetuum w: Tylko o kuchni.

Kiedyś znalazłam przepis na makowiec na biszkopcie, w którym biszkopt nie był pięknie wyrośnięty i ni siadał pod ciężarem maku. Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek. Sprawdź nasze najlepsze przepisy!


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Domowa masa makowa przepis. Masa z mielonego maku z bakaliami, orzechami, rodzynkami, skorką pomarańczową. Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka.


Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady.

Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać. Super przepis,szukałam właśnie czegoś takiego. Już w tą niedzielę spróbuję ubić taką masę makowa,zobaczymy co z tego wyjdzie i napewno dam znać:) Odp. Po moczeniu i odciśnięciu z płynu mak należy dwókrotnie zmielić.


Taka gotowa masa makowa jest idealna nawet do tortów. Jeśli chodzi o drożdżowe wypieki, to polecam mój przepis na pyszne ciasto z masą makową. Zobacz więc przepis na babkę drożdżową makową.


NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia. Całość jeszcze przez chwilę zmiksować. Wyjać z piekarnika oraz z formy i przestudzić w samym papierze. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku.


Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze. Na koniec dodać miękkie masło i wyrabiać dalej mikserem, aż ciasto będzie gładkie i lśniące.


Przykryć miskę folią spożywczą i wstawić do lodówki na całą noc (lub do dni).

Następnie odsączyć na sitku z nadmiaru wody. Masa makowa: Mak opłukać i sparzyć wrzątkiem, odstawić do wystygnięcia. Aniu, przepis świetny, to moje pierwsze podejście do makowca, wcześniej myślałam, że to wyższy poziom wtajemniczenia;) Mam tylko jeden mały problem, który przeszkadza w krojeniu a mianowicie powstaje pusta przestrzeń pomiędzy masą a górną warstwą ciasta. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika na środkowy poziom. Pieczemy około minut – boki ciasta powinny ładnie odchodzić, a wierzch być zarumieniony.


Stan upieczenia można też sprawdzić patyczkiem wbitym w ciasto. Czas pieczenia może być różny w zależności od piekarnika. Po wystudzeniu ciasto można oprószyć cukrem pudrem. Pani Doroto makowce przepyszne! Nigdy nie sądziłam, że połączenie masy budyniowej z masą makową może być tak świetne.


Do tego jest łatwa do przygotowania. Wolę jednak mak przygotować od podstaw, tzn. Całe ziarno ugotować i samodzielnie zmielić.


Raz, że łatwiej osączyć z wody, dwa, że smak nieporównywalnie lepszy. Dodatkowy wysiłek się opłaci #128077;#128578; Pychota! Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików. Do masy makowej używam bowiem maku mielonego.


Ciasto makowo – orzechowo – jabłkowe – przepis Kolorowe ciasto warstwowe. Dla lubiących dobrą mieszankę smaków. Proszę o rade, wg mnie ta masa makowa wyszła trochę za sucha i bez smaku, ale może to przez ten mak. To ciasto, które jednoznacznie kojarzy się ze świętami. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.


Istnieje wiele wersji tego smakołyku, a jedną z nich jest biszkopt, masa makowa oraz krem budyniowy z alkoholem. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Ciasto Masa Makowa - informacje, zdjęcia, materiały video.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty