poniedziałek, 16 marca 2015

Makowiec z czekoladą

To ciasto bez mąki, z bakaliami: orzechami, kandyzowaną skórką pomarańczową i żurawinami. Gdy czekolada się rozpuści mieszam ją dokładnie z pozostałymi składnikami, tak by uzyskać jednolitą, lśniącą masę. Gdyby czekolada była zbyt gęsta, dodaję odrobinę więcej mleka). Czekoladą polewam makowiec.


Wszystko miksujemy razem i pieczemy!

Szczególnie ważny jest dodatek czekolady, dzięki niej zwykły makowiec przybiera postać dość wykwintnego torciku makowo - czekoladowego. Schłodzoną masę czekoladową wyjąć z lodówki i ubić (końcówkami miksera do ubijania białek), do otrzymania gęstego kremu. Uwaga: nie ubijać zbyt długo, by krem się nie zważył.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec z czekolada. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! To moj udany eksperyment, swietne wilgotne ciasto, polecam ! Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni.

To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. PROSTY Pyszny MAKOWIEC z Serem – Dzień dobry!


Zapraszam dzisiaj na pyszny makowiec z serem na kruchym cieście. Jest bardzo smaczny, wilgotny, trochę waniliowy i migdałowy, wygląda apetycznie po przekrojeniu, ma takie łatki. Do jego przygotowania użyłam gotowej masy makowej z puszki. Najlepsze ciastka z czekoladą. Lekko kruche z wierzchu, a w środku miękkie z dużą ilością małych kawałeczków czekolady.


Do ciastek można dodać czekoladę mleczną, gorzką i białą, w dowolnych proporcjach, pamiętając, że całość ma być dag. Jak sama nazwa wskazuje, ciasto czekoladowe musi składać się z czekolady, choć oczywiście nie jest to jedyny składnik receptury. Przepis na ciasto z czekoladą – zobacz nasze propozycje! Przepisy na ciasta z czekoladą potrafią zaskakiwać swoją różnorodnością i doborem smaków.


Bardzo smaczny, aromatyczny makowiec na kruchym spodzie. Do maku dodajemy kandyzowaną skórę pomarańczową i aromat migdałowy.

Możemy również dodać około 200g dowolnych poszatkowanych bakalii. Wierzch polałam polewą z białej czekolady i posypałam kolorowymi, kandyzowanymi owocami. Dzięki temu makowiec wygląda ładnie i apetycznie.


Zrobiłam ów makowiec na święta, robiłam wszystko zgodnie z przepisem tj. Masa makowa połączona z jaglanką była cudowna i zapowiadało się, że zabłysnę na święta nowym cudownym przepisem #128521; Niestety masa mi nie zastygła. To propozycja dla tych, co wszystko zostawiają na ostatnią chwilę. Klasyczny makowiec na biszkoptowym spodzie.


Ciasto pieczone jest w ten sposób, że ciężka masa makowa znajduje się na spodzie formy, a delikatny biszkopt na górze. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta należy je odwrócić, aby biszkopt znajdował się na dole. Dwa makowce mi wyszly i sa juz w piecyku. Sama ta gotowa masa to nie wspaniala ale upiekszylem ja rodzynkami i daktylami wymoczonymi w rumie.


Ciasto to pozytywne zdarzenie bo wyroslo prawie 3X a uzywalem suchych drozdzy do ciast slodkich. Polukrowany, posypany ukośnie makiem i ozdobiony odrobiną blanszowanych, siekanych orzechów lub migdałów. Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa.


Każdy na świąteczny stół chciałby mieć coś oryginalnego, niekoniecznie z cukierni. Obecny nie tylko na Święta, ale i na wszelkich imieninach oraz rodzinnych imprezach. Różnił się liczbą wartsw biszkoptu i polewami. Cukier puder rozetrzeć z sokiem z cytryny.


Makowiec na biszkopcie to klasyka z mojego dzieciństwa. Jeśli jest zbyt gęsty można dodać odrobinkę mleka. Posypać wierzch siekanymi orzechami, płatkami migdałów, kandyzowaną skórką cytrynową i otarymi skórkami z cytryny i mandarynki. Robiła mi tą czekoladę gdy byłam mała. Pamiętam duże kwadraty czekoladki chowane w barku i dawane mi po obiadku.


Teraz robię ją dla mojego synka i czasem w duecie z krówkami domowymi do przedszkola, są chwalone nie tylko przez dzieciaki ale i dorosłych lubiących łakocie. Ewa miała na początku pewne problemy z dodawaniem czekolady, ponieważ co druga kosteczka dziwnym zbiegiem okoliczności trafiała do jej buzi:). Następnie zagnieść wszystkie składniki i uformować z nich wałek (takich jak na zdjęciu wychodzą dwa).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty