środa, 18 marca 2015

Przepis na domek z piernika

Domek z piernika to idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Domek złożony jest z ciasta piernikowego, udekorowany lukrem królewskim i słodkościami. Gdybym wiedziała, że moje dzieci będą, aż tak zachwycone tym domkiem już dawno bym go zrobiła :) Z początku bały się go nawet dotknąć, tylko podziwiały. Znalazłam Twój przepis w zeszłym roku i pierwszy raz wtedy robiłam domki z piernika. W dachówki co prawda się nie bawiłam ale są namalowane #128521;.


Mój domek z piernika nie jest przeznaczony do jedzenia, służy jedynie do dekoracji.

Użyłam specjalnie tańszych produktów, ponieważ zależało mi jedynie na efekcie wizualnym. Ale jest jadalny, jak najbardziej :-). Zebrałam garść pora które mogą okazać się dla Was przydatne. Mój pierwszy, debiutancki domek z piernika gotowy! Bałam się bardzo klejenia i tego, że cała konstrukcja „siądzie”, ale zupełnie niepotrzebnie.


Z dużym zapałem zabrałam się za pieczenie domku na filmie jest wyjątkowo urokliwy, ale nie wiem skąd Państwo wzięliście ten szablon, właśnie patrzę na swój domek i porównuje go do tego przygotowanego przez Pana Pawła Małeckiego i od razu widać, że coś jest nie tak z szablonem, proporcje całkiem inne, dach ledwo dochodzi do. Już w zeszłym roku zalała mnie fala pytań o to, jak zrobić domek z piernika. W szablonie znajdziecie wszystkie ściany i dach.

Najpierw roztopiłam cukier i karmelem przyklejałam dachówki do dachu, ale jest to trochę niebezpieczne dla naszych palców:) Robimy lukier, białko ubijamy na sztywno wsypujemy cukier puder ( nawet może wejść szklanki) i ubijamy przez chwilę, musi być bardzo gęsty. Kliknij, aby zobaczyć przepis. Białko ubijamy z cukrem pudrem. Masa musi być bardzo gęsta, nie może kapać (właściwie zaraz wysycha :) ) Jeżeli dodacie za dużo cukru pudru, wlejcie kilka kropel gorącej wody. Przykleiłam je również na tylnej ścianie, żeby imitowały światełka.


Obok domku poukładałam drobne dekoracje: pierniczki w kształcie świątecznego wieńca i lukrecji. Bardzo jestem ciekawa, jak udały się Wasze. Zrobiłam dwa niewielkie domki, z drzwiczkami i małymi okienkami. Ciasto jest bardzo proste w obróbce, przypomina troszkę ciasto na maślane ciasteczka.


Takie pierniczki nie są twarde jak kamień, więc jak ktoś podkradnie pierniczkowe drzwiczki, to nie połamie sobie zębów. Pomysł na dekorację świąteczną lub słodki upominek - przygotuj domek z. Jak zrobić domek z piernika. Przygotować szablon z papieru (ostatecznie użyłam tego, domek jest dość duży, w sam raz, tylko wycięcia na komin w dachu nie są potrzebne). Dwie blaszki z wyposażenia piekarnika lub blaszkę i kratkę grillową wyłożyć papierem do pieczenia. Jeśli skorzystacie z mojego pomysłu koniecznie dajcie znać i pochwalcie się zdjęciami swoich domków.


Robienie różnych rzeczy z piernika jest świetną zabawą. Z piernika możemy zrobić przeróżne ludziki, domki, chatki jak również lampiony i wiele innych rzeczy.

Od naszej wyobraźni zależy czym zaskoczymy swoją rodzinę w tym roku. Poniżej przedstawiam przepis na piernik oraz dokładną instrukcję jak zrobić z niego lampion. Moja mama od lat robi domki z piernika. Obdarowuje nimi rodzinę i znajomych.


Jak uruchomi w listopadzie produkcję, to robi je jak taśma produkcyjna :) W zeszłym roku przygotowała mi domek z piernika szybciej, abym miała go do zdjęć na bloga. I jak tylko go pokazałam, zasypaliście mnie pytaniami, jak taki domek zrobić. Zapraszam na instruktaż z robienia domku z piernika. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga SweetChili - szaleństwa podniebienia! Przygotowanie dania domek z piernika Zagotować mió cukier i masło do momentu rozpuszczenia cukru, odtudzić.


Wprowadź świąteczny nastrój w swoim domu. Przepis na bezglutenowy domek z piernika wraz z szablonem. Chatka może być długo przechowywana (można ją zrobić w wersji jadalnej lub wyłącznie dekoracyjnej). Chyba każdy z nas zna bajkę o Jasiu i Małgosi oraz złej Babie Jadze, która mieszkała w domku z piernika.


Mamy dla Was niespodziankę! Taki domek możecie wyczarować sobie we własnej kuchni! Może będzie nieco mniejszy, ale na pewno przebije go smakiem! Bo czy istnieje coś lepszego niż jadalna dekoracja. Wszystkie składniki piernika umieścić w naczyniu miksującym i miksować 12s.


Zgarnąć składniki z brzegów naczynia kopystką i wyrobić 50s. Przełożyć ciasto do dużej miski i przykryć folią spożywczą. Ciasto na domek robię z przepisu na pierniczki skandynawskie, ale podwajam porcję, wtedy ciasta starcza idealnie na jeden domek wraz z podstawą i dodatkowymi ozdobami, typu choinki, zwierzęta etc. Nasz dom potrzebuje jeszcze trochę śniegu! Rozcieńczony lukier nałóż łyżeczką na opadający dach a na samym dole przyklej jeszcze trochę lampek i gotowe.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na domek z piernika. Szablon wyciąć i przykładać do ciasta. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje.


Wejdź i znajdź to, czego szukasz! Dzisiejszy przepis to powrót do czasów mojego dzieciństwa. Kiedyś w starych szpargałach moja Mama odnalazła przepis na domek z piernika. Pamiętam, że musiała pozmieniać trochę proporcje, gdyż chętnych do klejenia wśród nas było zbyt wielu.


Cały dom na kilka dobrych godzin przeistaczał się w pracownię św.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty