czwartek, 19 marca 2015

Jak ugotowac zurek bez zakwasu

Tak właśnie myślałam o dodaniu zakwasu, ale miałam ‘na zbyciu’ suchą kromkę swojego chleba na zakwasie, więc poszła kromka. Ale jak kiedyś będę chciała przyspieszyć proces, to pewnie w ruch pójdzie zakwas #128578; Na razie zakwas żurkowy się robi i pachnie cudnie! Lista przepisów na żurek bez zakwasu z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Mam zaległości z zakwasem na żurek.


Pokazywałam już wcześniej mój przepis na Wielkanocny żurek z jajkiem i grzybami ale nie pokazywałam zakwasu na żur. Zakwas jest w moim domu nowością, może nie sam w sobie ale jego przygotowywanie. Dołożyć grzyby, nakłutą widelcem białą kiełbasę, żeberka, liście laurowe, ziele angielskie.


Jak zrobić pyszny domowy Żurek- przepis mojej MAMY Kocham Gotować. II’, który Pani wczesniej zamiescila ? Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą! Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu. Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu!


Zobacz nasze przepisy na Polki. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę. To świąteczne śniadanie!


Cała rodzina się na nie zbiera, jak na Kolację Wigilijną! Kiełbasę kroję w talarki, wrzucam do garnka i zalewam ok 3l zimnej wody. Moja Babcia robi taki zurek i bynajmniej z Podbeskidziem nie ma nic wspolnego, bo pochodzi z Kresow. U mojej Babci jest to natomiast zawsze zupa jarska, chociaz kazda inna zupe gotuje na wywarze miesnym, jak to gospodyni starej daty:-) i podawana z jajkiem wlasnie.


Ja nazywam to zurkiem ogorkowym i robie, kiedy zuzyje ze sloiki ogorkow. Na blogu możecie już znaleźć Żurek Nieżurek, który jest naprawdę bardzo smaczny. Teraz czas na barszcz biały bez zakwasu.


Równie pyszna alternatywa dla barszczu na zakwasie. Kto lubi żurek,będzie zachwycony tym przepisem. Z każdą zupą oddaję kawałek siebie.


Dlatego mój chłop jest taki szczęśliwy jak je zresztą ja też, ale za chiny nie potrafię dobrze ugotować żurku. Od lat mieszkam w Danii, zadko jem zurek ,ktory uwiebiam,bo nie ma w Danni kwasu,W listopadzie bylam w Polsce i zakupilam cale mnostwo kwasu w sloiczach, jak rowniez polska prawdziwa kielbase. Ugotowalam ,zaprosilam przyjaciol dunskich i wszyscy sie zachwycili.


Nie zostala ani jedna lyzka. Asiu, bardzo mnie zaskoczył informacja, że do tej pory nie jadałaś żurku, ani go nie robiłaś :) Ja kocham żurek i mogę go jeść codziennie, a do zakwasu polecam Zurek kujawski w butelce - ja go uwielbiam bo jest odpowiednio kwaśny :) - a jeśli trzeba to dodaję chrzan :)- bliżej Wielkanocy dodam na swój blog mój przepis na żurek. Mój ulubiony, tradycyjny przepis na żurek wielkanocny na wędzonce i białej kiełbasie. Ten wyjątkowy żurek zabielam odrobiną śmietanki, by był delikatniejszy. Czasem dodaję też łyżkę tartego chrzanu.


Nie będę udawać, że całe życie robiłam żurek na zakwasie, bo nie robiłam. Jeśli go przyrządzałam, to z gotowców. Ale ponieważ lubię wszystko, co kwaśne, a im kwaśniejsze tym lepsze, rok temu zrobiłam pierwsze podejście do własnoręcznego nastawienia zakwasu na żurek. Jasne, że można kupić gotowy żurek w butelce.


Albo pójść po bandzie i zrobić taki z proszku. Ale najlepszy, najsmaczniejszy i najzdrowszy jest taki, sporządzony od początku do końca samemu, na własnoręcznie zrobionym zakwasie. Obowiązkowo podany z gotowanym na twardo jajkiem – pycha! Składniki: Biała kiełbasa włoszczyzna pieprz w ziarenkach, ziele angielskie, listek laurowy.


Do garnka wlewamy wodę, dodajemy listek i ziele angielskie,zaczynamy gotować na wolnym ogniu. W tym czasie kroimy w kostkę boczek i kiełbasę, podsmażamy. Jest wiele przepisów na żurek. Od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy różni się żurek od białego barszczu.


W moim domu rodzinnym rozróżnienie było proste: żurek był kwaśny za sprawą zakwasu z mąki żytniej. Przygotowany był z grzybkami, ziemniakami i zakwasem czasami jajkiem. Tradycyjnie podawany jest on w chlebie, jednak przeważnie serwowany jest na talerzach.


Ma on wiele odmian jednak do składników, bez których nie może się obyć należy zakwas z mąki żytniej. Najlepsze żurki to te przygotowane na wywarze pozostałym z gotowania boczku, szynki czy kiełbasy. Przepyszne danie przyrządza się na bazie zakwasu z razowej mąki żytniej mającej charakterystyczny kwaśny smak. Nie od dzisiaj wiadomo, że prawdziwy domowy żurek powinien być ugotowany z użyciem przygotowanego kilka dni wcześniej zakwasu na żurek, który jest odpowiedzialny za wyborny kwaskowaty smak wywaru. O niepowtarzalnym smaku żurku oprócz zakwasu decydują również przyprawy, które są podstawowym składnikiem wywaru.


Podając swoje dane wyrażam zgodę na utworzenie spersonalizowanego profilu użytkownika, aby Lidl mógł kierować lepiej dostosowane do moich zainteresowań niektóre reklamy w formie newslettera oraz ulepszać strony internetowe. Zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty