czwartek, 10 sierpnia 2017

Biszkopt rzucany o podłogę

Prezentuję biszkopt, który można nazwać idealnym. Jest puszysty, wysoki i prosty - co jest niewątpliwym atutem przy krojeniu go na tort. Rośnie bez proszku do pieczenia.


Cała tajemnica tego cuda tkwi w. Biszkopt rzucany o podłogę – przepis podstawowy.

Katarzyna Rzepecka ciasta, Na słodko 17. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo długo szukałam idealnego przepisu na biszkopt. Po wielu nie udanych próbach zaczęłam nawet prosić mamę czy teściową by upiekły mi biszkopt jako bazę na ciasto.


No zawsze tragedia mi wychodziła i się już. Dlatego stosuję metodę rzucenia nim o podłogę. To niejednokrotnie trudny przeciwnik.


Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodajemy cukier, dalej ubijając.

Dodajemy po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki należy wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać do ciasta ja to robię łyżką. Zrobiłam najpierw na próbę mały biszkopt 16cm dając nieco mniej ksylitolu niż cukru w przepisie, ale tak naprawdę wymierzyłam jeden do jednego i nieco odsypałam. Robiłam według przepisu łącznie z rzuceniem o podłogę :-D Wyrósł ładnie i jest smaczny. Nie jestem tortową miłośniczką ani jako konsument, ani jako wykonawca.


Tzn tak było do dzisiaj. Otóż w dniu dzisiejszym popełniłam swój pierwszy w życiu najprawdziwszy tort. Są dzisiaj Małżona urodziny i. Idealny biszkopt to podstawa. O co chodzi z tym rzucaniem? Po upieczeniu rzucamy gorącym o podłogę – sprawi to , że biszkopt nie opadnie!


Podczas pieczenia wytwarzają się bańki powietrza , zapiekają się one w cieście , ale nie znikają. Gdy rzucimy nim o podłogę bańki pękną , a ciasto pozostanie na miejscu tak wysokie jak się upiekło. Wyłączyć piekarnik, wstawić tam ponownie biszkopt i pozostawić do wystudzenia przy otwartych drzwiczkach piekarnika. Wyjmować z formy po całkowitym wystudzeniu. Przekładać ulubionymi masami.


Dla mnie najlepszy biszkopt do tortów.

Nie opada, a smakuje wyśmienicie! Na ciasto potrzebujemy: – jajek, – łyżek cukru, – łyżek mąki. Jednym z patentów na dobry biszkopt jest trzymanie jajek w temperaturze pokojowej przez około godziny przed pieczeniem.


Tylko składniki a takie cudne ciasto. Białka ubić na sztywno i wtedy wolno dodawać cukier. Następnie wolno dodawać wg kolejności: żółtka, mąkę pszenną i na koniec mąkę ziemniaczaną. Ciasto wykładamy do formy wysmarowanej masłem i wyłożonej pergaminem czy papierem do pieczenia. Upieczony biszkopt rzucam o podłogę z wysokości.


A dlaczego biszkopt jest rzucany? Otóż dlatego, że po jego upieczeniu rzucamy blaszkę z wysokości ok. Brzmi może dosyć dziwnie, ale to na prawdę działa - dzięki temu ciasto później nie opada i zachowuje swój kształt.


W tym wpisie, podpowiem Wam, co zrobić i jak zrobić, aby biszkopt zawsze się udał! Bez proszku do pieczenia. Jajka prosto z lodówki, także podołają.


Mawiają, że one zawsze muszą być ogrzane, zwłaszcza gdy decydujemy się upiec biszkopt. W moim przypadku, nie ma to żadnego znaczenia. Wysoki, a co najważniejsze równy co bardzo ułatwiło mi później pracę. Nie bójcie się, że Wam opadnie. Sukces polega na prawidłowym ubiciu białek, a po upieczeniu, opuszczeniu z wysokości formy z biszkoptem na podłogę.


Niektórym udaje się zawsze, innym nigdy nie wychodzi. Większość z nas ma swój sprawdzony przepis na biszkopt, inni wciąż poszukują nowych sposobów na jego przygotowanie. Ja polecam Wam niezawodny, prosty w przygotowaniu i niezwykle delikatny biszkopt. Moja mama mówiła, że proszku do pieczenia dodaje do biszkoptu ten, co nie umie go upiec.


Przepis znalazłam w dziale kulinaria na Wizaż. Boków formy niczym nie smarujemy, papierem wykładamy tylko dno. Piec w temperaturze 1- 170ºC około - minut (lub dłużej, do tzw. go patyczka).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty