czwartek, 24 sierpnia 2017

Makowiec bez spodu z jabłkami

To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Makowiec bez spodu z jabłkami

Smaczny i wilgotny - a takie ciasta lubimy. Mąż nawet bardziej, choć nawet ja nie miałam powodów, by kręcić nosem ;-). Zawsze szybko znika z patery. To w większości sama wilgotna masa makowa.


Makowiec japoński jest ciastem bez spodu. Kwaśne jabłka łagodnie podkreślają smak maku, a ich obecność powoduje, że ciasto jest przyjemnie wilgotne. Interesujące urozmaicenie tak klasycznego ciasta. Przepis na ciasto japońskie. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta.


Nie za słodki, delikatny (ciasto lekko się kruszy) i wilgotny. Z mnóstwem orzechów i rodzynek. Można też dodać suszone śliwki i morele. Wierzch oblany czekoladą.


Makowiec bez spodu z jabłkami

Jest ona jednak znacznie słodsza - dla wielu osób za słodka, więc kultywują oni tradycję samodzielnego przyrządzania masy. Wielu zwolenników ma również makowiec na kruchym spodzie oraz makowiec japoński - bez spodu, ale z jabłkami, które dodaje się do masy. Nie zawiera spodu z ciasta kruchego, a masa makowa wzbogacona jest o starte jabłka, co wpływa na wilgotność wypieku. MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) – NAJLEPSZY PRZEPIS – ŚWIĘTA Z JOLĄ – Odcinek – dla wszystkich, których marzeniem jest przygotowanie idealnej wigilii i świąt postanowiłam przygotować serię filmów świątecznych.


W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym. Piekłam na święta makowiec z jabłkami bez spodu. Zapomniałam dać mąkę pszenną i makowiec się kruszył. W tym przepisie nie ma wcale mąki w masie makowej.


Czy nie będzie się kruszył? Dałam też kaszę manną błyskawiczną bo nie było innej w sprzedaży. Chcę zmniejszyć maksymalnie ilość cukru ile mogę.


Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Ciasto biszkoptowe z jabłkami rewelacyjnie pasuje do makowej, bakaliowej masy. Sekretem udanego i bardzo puszystego biszkoptu jest ubita na sztywno piana z białek i delikatne łączenie jej z pozostałymi składnikami. Przesianie mąki to również kluczowy element pieczenia biszkoptów.


Makowiec bez spodu z jabłkami

Bardzo wilgotny ,aromatyczny z grubą warstwą polewy czekoladowej makowiec. Nie potrzebuje spodu z ciasta. Smakuje pysznie, najlepiej,żeby po upieczeniu miała czas aby dojrzeć 2-dni.


Pieczone bez spodu, sama masa makowa, na kruchym spodzie, z dużą ilością bakalii. Dzisiaj przed Wami moja wersja makowca, który. Tu jest prosto, sama upieczona masa makowa, nie ma nawet spodu. Dodatek jabłek powoduje, że ciasto jest przyjemnie wilgotne.


Dodatek masy makowej sprawił, że jego smak kojarzy się wigilijnie. Polecam dla zabieganych, masa makowa z puszki jest naprawdę dobra :) Jeśli ktoś ma czas, może taką masę zrobić wg własnego przepisu. Podstawą ciasta jest mak lub też jak w moim przypadku gotowa masa makowa.


To makowiec bezglutenowy, wegański, bez jajek, białek mleka, pszenicy itd. Ja przygotowuję go z jabłkami, można użyć gruszek na przykład lub innych twardych owoców. Desery Seromakowiec bez spodu. Z jabłkami makowiec jest doskonały.


Reniu ja od dziecka najbardziej lubiłam makowce. Pysznie wygląda Twój makowiec. Każdy makowiec był lepszy od najlepszego ciasta. Teraz tez uwielbiam, ale lista się wydłużyła.


Myślę, że oprócz tego co zrobiłam, musze przynajmniej dwa z makiem zrobić. Składa się ze spodu z kruchego ciasta, masy makowej oraz puszystej warstwy serowej. Jeśli chcesz poznać sposób na wykonanie tego popularnego wypieku, zapoznaj się z naszym przepisem oraz video ze wskazówkami. Do przygotowania spodu użyj mąki pszennej, żółtek, kostki do pieczenia oraz cukru pudru, a połączone składniki zagnieć.


Wilgotny makowiec bez spodu z jabłkami i bakaliami, zawsze się udaje. Znakomicie sprawdzi się na świąteczne spotkania z rodziną i znajomymi. Przeczytaj cały przepis w serwisie Obżarciuch.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty