wtorek, 29 sierpnia 2017

Sałatka ryba po grecku

Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba w warzywach, marchewce, pietruszce i cebuli. Pyszna sałatka ze smażonego fileta rybnego oraz tartych warzyw. W tym przepisie na sałatkę grecką użyłam fileta z miruny oraz startej na tarce o dużych oczkach marchwi, pietruszki i selera.


Przepis na ryba po grecku.

Sałatka po grecku Jeśli szukasz inspiracji na smaczne i proste w przygotowaniu danie wegetariańskie, koniecznie wypróbuj sałatki po grecku. Podstawę proponowanej w tym przepisie stanowi sałata lodowa, która charakteryzuje się tym, że jest chrupka i soczysta. Sałatka po Grecku - wycieczki po KORFU - Dassia, Corfu, Kerkira, Greece - Rated 4. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych.


Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Prosty przepis tradycyjny oraz przepis na wersję fit, czyli ryba po grecku dietetyczna.

Następnie rybę pokroiłam na małe kawałki, posoliłam z obu stron i opanierowałam w mące (nadmiar mąki strząsałam z ryby). Rybę usmażyłam na oleju. Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oleju, na którym smażyłam rybę (gdyby mąka z ryby opadła i się przepaliła olej należy wymienić na świeży).


Jeśli lubisz ryby i zastanawiasz się co podać na obiad. Bardzo dobrze smakuje podgrzewana na drugi, czy na trzeci dzień. Pieczona pod pierzynką z duszonych warzyw – marchwi, selera, cebuli i pomidorów – może być podawana zarówno na ciepło, jak i na zimno. Moja ryba po grecku powstała z przepisu, który mam od mamy.


Taki domowy, wręcz dawny. Kto jest smakoszem ryb na pewno nie pogardzi rybą po grecku. Ja często robię to danie na Wigilię albo na jakieś przyjęcia. Zresztą to samo dotyczy osób spoza rodziny, nikt nigdy mnie nie uraczył rybą po grecku.


Postanowiłam w końcu ją zrobić. Prosty i dość szybki w obsłudze przepis od mojej ulubionej Gochy z bloga gotowanie i blogowanie, z niewielkimi zmianami. Wiecie z czym ją zjadłam?


Z ziemniakami i surówką z kiszonej. Tradycyjnie składała się z rybich filetów zatopionych w słodkim, warzywnym sosie z uduszonej marchwi, pietruszki i selera z dodatkiem pomidorów.

Dzięki temu, że warzywa są starte na tarce i długo. Pani Aniu, w poszukiwaniu przepisu na rybę po grecku zauważyłam, że przy swoim przepisie ma Pani oznaczenie bezglutenowe, zapomniała Pani, że rybę obtaczamy w mące pszennej ! Proszę zweryfikować oznaczenia w przepisach, w przeciwnym razie Może Pani komuś zaszkodzić. Obtoczyć w mące i usmażyć na mocno rozgrzanym z oleju, z obu stron na złoty kolor. Marchew i seler obrać, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.


Podsmażyć na oleju pozostałym od smażenia ryb. Koniecznie zobacz też inne przepisy kulinarne zbliżone do przepisu na sałatka po grecku. Sałatka grecka Sałatka grecka przepis czyli jak zrobić prostą, aromatyczną i oryginalną grecką sałatkę. Do tego smakuje wszystkim. Pożywna ryba i solidna porcja warzyw z ryby po grecku czynią pożądane danie w codziennej diecie.


Ale za to jak taka ryba po grecku wygląda! No zjawiskowo po prostu :) A do tego jest dobra na ciepło i na zimno. To danie nie ma co prawda za wiele wspólnego z Grecją, za to w Polsce jest bardzo popularne.


Jest to jedna z naszych ulubionych świątecznych potraw. Wiele osób, które dotąd nie były przekonane do tego dania, to po posmakowaniu wersji ryby po grecku wg przepisu mojej Babci, stali się jej wielkimi fanami. Moja najlepsza ryba po grecku jaką udało mi sie zrobić. O tym jak pięknym miejscem jest Korfu już nie.


Dodalam wiecej przecieru i troszke wiecej przypraw i wyszla mega pyszna. Co prawda smakuje mi bardziej ta smazona wersja ryby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty