wtorek, 22 sierpnia 2017

Makowiec z samego maku

Makowiec z samego maku

Dzisiaj u mnie bezglutenowy makowiec z samego maku czyli zapieczonej masy makowej bez ciasta. To ciasto odświętne ale i wspaniałe dla alergików! Polecane przepisy: ciasta bez użycia miksera Zobacz więcej.


Makowiec rozpływa się w ustach. Proponuję dziś przepis na bardzo proste i smaczne ciasto z suchym makiem. Przepis na makowiec bez mąki. Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec tylko z samego maku. Dziś trochę nietypowa propozycja ale jakże pyszna. Upiekłam i powiem że jest pyszny a mogą go zajadać wszyscy czyli alergicy, ciasto jest bez glutenu, bez jajek, bez masła, bez mleka krowiego, chyba że możecie jeść te składniki. Jeśli szukasz prostych wypieków na Boże Narodzenie, z pewnością zainteresuje Cię przepis na makowiec z całego maku.


Jest to ciasto ucierane, które nie wymaga wyszukanych składników, a jego przygotowanie opiera się zaledwie na trzech krokach. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! MAKOWIEC Z SAMEGO MAKU BEZ CIASTA składniki:jaj,8g masy makowej z bakaliami,szklanka bułki tartej,pół margaryny(dałam Kasię),pół szklanki cukru,(łyżki cukru pudru do białek),szczypta soli,cukier waniliowy. Margarynę utrzeć z żółtkami,cukrem waniliowym,cukrem kryształ,dodać masę makową(zmiksować),następnie dodać bułkę tartą również zmiksować,na. Do zmielonego maku dodać pozostałe składniki, wymieszać.


Na końcu delikatnie wymieszać z ubitymi na sztywno białkami, które pozostały z ciasta. Na Torta Z Samego Maku - informacje, zdjęcia, materiały video. Zapisz przepis w ulubionych. Ten oryginalny makowiec z jabłkami różni się nieco od tradycyjnych makowców, ale nie ustępuje im smakiem. Zazwyczaj robię pyszne ciasto, jakim jest torcik makowy, który nie zawiera w swoim składzie jabłek i jest praktycznie z samego maku.


Makowiec z samego maku

Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałyby święta Bożego Narodzenia bez tradycyjnego makowca, czyli fundamentu świątecznych ciast i deserów? My nie możemy sobie tego wyobrazić i nie wiemy, czy jest tak za sprawą niepowtarzalnego smaku makowca, czy też ze względu na niezwykłe właściwości samego maku. Poszukuję przepisu na ciasto z samego maku.


Użyłam oczywiście wyszukiwarki , ale bez rezultatu. Z góry dziękuję za pomoc! Z podanych składników zagniatam ciasto (może mieć konsystencję mokrego piasku) i ugniatam na blaszce (25xcm) wyłożonej papierem do pieczenia.


Wyciągam ciasto z piekarnika i od razu wykładam na nie przygotowaną masę makową. Ja też nie jem mięsa i przez lata całe zastanawiałam się, do czego mi maszynka do mięsa (kupiłam ją zupełnie niedawno z myślą o mieleniu maku) i używam jej ciągle – do sera, ziemniaków, fasoli, maku, ryb… Możesz spróbować zmielić w młynku do kawy. Moma mama robi mak wylewany, czyli makowiec z samego maku , lecz muszę się podpytać o przepis. Ostatnio robi też makowiec po japońsku, czyli z jabłkiem – pycha…. Na świeta zrobiłam z niego zwykły makowiec.


Ja nie miałam problemów, ale niektórzy mówili, że mak jest za twardy. Zalałam go tylko odrobiną gorącej wody żeby nawilgł (na jakieś poł godziny). Podoba mi się ten przepis i chciałabym zrobić z reszty maku ten makowiec. Tylko mam pytanie: jak postąpić z tym mielonym suchym makiem?


Jednym z najbardziej popularnych ciast świątecznych jest makowiec. Ja mam trochę inną propozycję, a mianowicie keks makowy - pisze pani Alina, nasza czytelniczka. Ciasto składające się z samego maku i bakalii. Myślę, że zadowoli najbardziej wybredne podniebienia - dodaje. Warto wypróbować ten przepis.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Wyjątkowy wegański i bezglutenowy makowiec z budyniem jaglanym pod kruszonką, gdzie każda z warstw wspaniale równoważy drugą.


Bo Święta mogą być zdrowe! Wyrośnięte ciasto na nasz makowiec z masą kajmakową wyjmujemy z miski, kładziemy na blacie podsypanym mąką i spłaszczamy je dłonią. W następnej kolejności rozwałkowujemy ciasto do grubości 3-5mm.


Na samym początku rozsmarowujemy kajmak, zostawiając ok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty