piątek, 10 czerwca 2016

Ciasto drożdżowe do makowca

Wychodzi z tego rzadka papka a nie ciasto do zagniatania. Dziwne, że komuś to wyszło. Wyrośnięte ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy. Smarujemy białkiem, nakładamy przygotowany farsz, zostawiając czyste brzegi ciasta, i zawijamy w rulon.


Od razu na surowe ciasto drożdżowe należy nałożyć masę makową. Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasto może się trochę zapaść pod ciężarem masy, a masa wysuszyć (to nie jest przepis na makowca, ale na masę makową do rolady), dlatego upieczenie w formie strucli wydaje mi się lepszym pomysłem. Dodane przez celabrate w: Tylko o kuchni.


Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych. Ja wyrabiam je ręcznie, ale możesz użyć miksera z hakami lub też maszyny typu thermomix. Ciasto wyrabiaj około minut.


Ciasto drożdżowe do makowca

Gładką kulę dobrze wyrobionego ciasta odłóż do wyrośnięcia na minimum godziny. Do mąki dodać wyrośnięte drożdże, resztę ciepłego mleka (1ml), a następnie masę żółtkową. Wyrabiać ciasto, aż składniki połączą się, tworząc jednolitą masę (ciasto może być nieco klejące). Dodać masło i wyrabiać dalej, aż ciasto będzie odstawać od ręki lub ścianek misy miksera.


To drugie jest łatwiejsze w przygotowaniu. W obu wypadkach należy zaś pamiętać, by przed nałożeniem masy makowej posmarować ciasto białkiem. Dzięki temu prostemu zabiegowi nadzienie będzie przylegać do ciasta, a makowiec będzie idealny! Poznaj tajemnice maku na makowiec!


Podstawą dobrego makowca jest ciasto drożdżowe i odpowiednio wilgotna masa makowa. Kiedyś nie przepadałam za makowcem, kupowaliśmy go w sklepie i zawsze nie mogłam pojąć dlaczego ludzie się nim zachwycają. Przenosimy ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.


Wykładamy nadzienie makowe, ale tak aby brzegi (ok cm) nie były posmarowane makiem. Zwijamy nasze ciasto w rulon. Podobnie, jak często są zwinięte ciasta francuskie. Końce makowca podwijamy pod spód.


Upewniamy się, że ciasto na spodzie jest dobrze zlepione. Uwielbiam drożdżowy makowiec zawijany. W tym przepisie na ciasto drożdżowe zamiast mleka dodałam sok i otartą skórkę z jednej pomarańczy.


Przygotować rozczyn: drożdże skruszyć do dużego kubka, dodać cukier, mąkę i ciepłe mleko. Makowe nadzienie Zobacz więcej. Dokładnie wymieszać i zostawić do wyrośnięcia. Powoli mieszać składniki łyżką lub dłonią.


Z podanych proporcji upieczecie trzy pokaźne strucle. Jeśli nie macie Amaretto możecie je zastąpić rumem lub pominąć, jednak z jego dodatkiem masa nabiera więcej wilgoci i cudownego migdałowego aromatu. Przepis na ciasto drożdżowe do tego makowca zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki i lekko zmodyfikowałam. Kojarzy się ono także z drożdżówkami – spróbuj więc samodzielnie je przygotować. Możesz to zrobić na różne sposoby, jest jednak kilka rzeczy, o których warto pamiętać.


Bardzo ważne jest, by uzyskana masa była elastyczna. Nareszcie znalazłam przepis na ciasto drożdżowe z makiem, które nie wymaga używania maszynki do mielenia. Jak może niektórzy z Was pamiętają nie posiadam takowego urządzenia (aktualizacja: już posiadam i robię domową masę makową). W związku z tym dotychczas korzystałam z masy makowej kupowanej w sklepie. Na środku układam masę makową i zwijam ciasto z obu stron do środka, tak, żeby powstał wałek z dwoma zawijasami z makiem.


To sposób zwijania tradycyjnego makowca znany w domu mojej babci. Oba boki dokładnie zalepiam. Cynamonowe ciasto drożdżowe do odrywania. Drożdżowa gwiazda z makiem. Puszyste ciasto drożdżowe.


Zgodnie z zapowiedzą, dzisiaj przedstawiam mojego pierwszego makowca. Ja przygotowałam to drugie, jest dużo prostsze. Ubij białko i wymieszaj z gotową masą makową.


Ciasto drożdżowe do makowca

Rozwałkuj drożdżowe ciasto na prostokąt o grubości cm. Rozłóż równomiernie mak zostawiając wolne brzegi. Zwiń ciasto w rulon, a następnie owiń luźno w papier do pieczenie. Pozostaw do wyrośnięcia na minut. Piecz makowca na na 175ºC na termoobiegu przez około minut.


Dlatego ja masę tą suszyłam w piekarniku w stopniach przez ok. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto na makowca. Stopniowo wlewać do dołka ciepłe mleko mieszając je z drożdżami i zagarniając do środka kilka łyżek mąki. Odrywane drożdżowe bułeczki z makiem to makowiec w innej formie.


Nie wiem jak Wam, ale mi to zdjęcie wyjątkowo się podoba. Przepisy na ciasto drożdżowe na makowiec zawijany w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na ciasto drożdżowe na makowiec zawijany. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty