środa, 29 czerwca 2016

Makowiec babci

Makowiec babci

Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami. Pyszny makowiec, który odkąd pamiętam był przygotowywany u nas w domu na każde święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Skąd dokładnie pochodzi przepis tego nie wiem, ale zawsze przygotowywała to ciasto babcia, potem mama a rok temu ja upiekłam je po raz pierwszy.


Makowiec babci

Na stolnicę wysypaną mąką wykładamy dużą garść ciasta drożdżowego 2. Ciasto rozwałkowujemy cienko na szerokość blaszki, w której będziemy piekli naszego makowca ( ja zawsze wcześniej przygotwuję blaszki) 3. Na rozwałkowane ciasto wykładamy przygotowaną masę makową. Babcia Wandzia piekła ponoć co roku na Święta, zawsze ok lub szt, tak opowiadała mi moja mama. Uwielbiam piec ciasta drożdżowe. Makowiec - kiedy upiekłam pierwszy to już tylko szukałam przepisu babci.


Makowiec mojej babci Jedną szklankę mleka podgrzać ,ma być lekko ciepłe, dodać łyżki mąki,łyżki cukru, rozkruszone drożdże,wszystko wymieszać, odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Pozostałą mąkę,wsypać do miski,dodać utarte żółtka z cukrem i cukrem waniliowym,sól,mąkę,wyrośnięty rozczyn,i ręką. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Przygotowanie dania seromakowiec mojej babci Spód: Wszystkie składniki na ciasto szybko zarabiam i wkładam do lodówki na godzinę. Po tym czasie wałkuję ciasto na cienki placek, przenoszę go do wyłożonej papierem do pieczenia blachy o wym. Prosty przepis na makowiec na Święta. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Makowiec jest pyszny, puszysty i wilgotny, także polecam wypróbować przepis i upiec taki makowiec na święta, makowiec jest naprawdę bardzo smaczny i wcale nie tak pracochłonny jakby się.


Zrobić rozczyn, gęstości śmietany, z ⅓ kg mąki, ¼ l mleka, łyżki cukru i drożdży. Przykryć i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Składniki na spód (blaszka 25cm x 35cm) jajka. Wykonanie: Jajka, cukier i masło utrzeć. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Seromakowiec mojej babci Odkąd sięgam pamięcią na każde święta Moja Babcia, a potem Mama przygotowywały serniki i makowce. Ciasta te cieszyły się zawsze dużym powodzeniem wśród gości, jak i domowników. Mój pierwszy makowiec w życiu. Oszukany, bo z gotową masą makową. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec zawijany mojej babci.


Ja w makowcu mogłabym praktycznie nie mieć ciasta, a dla mnie mógłby być sam mak:-) Tak prawie jest tutaj. Makowiec Babci Lepszego makowca nigdzie nie jadłam niż u Babci. Ciasto służy temu, żeby kawałki ciasta się nie rozpadły. Najlepszy makowiec zawijany mojej Babci ! Ciasto drożdżowe idealne, mnóstwo masy makowej, w dodatku wilgotnej, ah, rozpływa się w ustach ! Ponoć już prababcia je piekła. Makowiec mojej babci, znany też powszechnie pod nazwą strucla z makiem, to niewątpliwie jeden z najładniejszych i najchętniej próbowanych wypieków na świątecznym stole.


Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa. Pamiętajcie, że ćwiczenie czyni mistrza! U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Sero makowiec babci Zosi Spód: Wszystkie składniki na ciasto szybko zarabiam i wkładam do lodówki na godzinę.


Sernik i makowiec to moje ulubione świąteczne ciasta - Twój. Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy.


W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty