poniedziałek, 27 czerwca 2016

Kulinaria lazania

Właśnie stawiam swoje pierwsze kroki w kuchni (mam lat ;p) i dziś postanowiłam że zrobię lasagne, wybrałam ten przepis i muszę przyznać , że mimo iż nie jestem wybitną kucharką cała moja rodzinka była zaskoczona, że jedzonko wyszło takie dobre. Makaron jest uprzednio gotowany lub układany na sucho (gotowy, dostępny w sprzedaży) w prostokątnym naczyniu, na przemian z warstwami farszu i zapiekany. Kilka dni temu odkurzyłam ten przepis zdobyty ukradkiem od znajomych z Gdańska.


Któż to wie skąd on tam przywędrował, można by domniemywać nawet, że ma on kanadyjskie korzenie i nie zdziwiłoby mnie to wcale. Powiem szczerze, że nic w nim nigdy nie zmieniałam, nie ulepszałam z obawy przed utratą którejś nuty. Pomysł świetny, zapiekanka wyszła pyszna, jedynie co zrobiłam to inaczej warstwy poukładałam.


Tak sobie pomyślałam juz po fakcie, że w środek można by troszkę serka żółtego wrzucić. Pomysł na obiad i pomysł na kolację, czyli lazania ze szpinakiem. Taką zapiekankę polubi każdy. Połączenie lazanii ze szpinakiem jest po prostu fantastyczne.


Kulinaria lazania

Przepis na lasagne zna wiele osób i na pewno wiele z was już robiło coś takiego. Jeżeli macie swój ulubiony przepis to dodajcie do niego szpinak. Robiłem swoją pierwszą lasagne w życiu z tego przepisu. Od sierpnia, zrobiłem już lasagni. Moi stali degustatorzy twierdzili, że coraz lepiej ją robię!


Dżem z pigwy - mój ulubiony. Umytą pigwę obrałam i pozbawiłam gniazd nasiennych. Następnie pokroiłam w dość grubą kostkę - przełożyłam do rondla.


Sałatka brokułowa z filetem drobiowym. Umyte i osuszone mięso pokroiłam w paski. Klasycznie postanowiłam użyć jej inaczej niż w postaci sugerowanej na opakowaniu, myślę że jeszcze szybszej i smaczniejszej.


Scroll down for recipe in English. Lazania wyszła absolutnie przepyszna! Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek. Sprawdź nasze najlepsze przepisy!


Jest to pyszne i bardzo sycące danie, które doceni cała rodzina. Do lazanii tak naprawdę możemy dodać wszystko, na co mamy ochotę i co do siebie pasuje. Proponuję lazanię mocno pieczarkową z tradycyjnym mielonym. Czekoladowa lazania to idealny deser, który pozwoli Ci zaskoczyć gości, cieszyć się czymś pysznym i jednocześnie oszczędzić czas. Ciasto lazania czekoladowa zawsze sprawdza się jeśli urządzasz dużą imprezę, ponieważ deser robi się szybko, nie jest skomplikowany i nie wymaga tysiąca składników.


Można przygotować go dla. W kolejnym odcinku Gdzie zjeść w Trójmieście sprawdzam, w których lokalach warto zjeść lasagne. W poprzednim tekście testowałem pad thai, a za dwa tygodnie poszukam najlepszego indyjskiego curry.


Kulinaria lazania

Trójmiejskie restauracje w temacie lasagne niespecjalnie się wysilają. Kulinaria od kilku lat nieustannie na topie! Tematy kulinarne nie schodzą z podium, wręcz przeciwnie - rosną w siłę.


Moda na dobre przepisy kulinarne, dzielenie się kuchennymi eksperymentami wzmacnia się i rozwija. Odpowiedzią na kulinarny trend jest rosnąca liczba blogów, serwisów kulinarnych, programów telewizyjnych oraz czasopism tematycznych. Idźcie do rzeźnika, wybierzcie kawałek mięsa – najlepiej łopatki wołowej – i poproście o zmielenie go na miejscu). Lasagne z cukinią i beszamelem. Najbardziej znaną wersją jest – lasagne z mięsem mielonym czyli lasagne bolognese.


Wydawało mi się, że w naszym kraju określenie „lazania” powinno się już upowszechnić. W końcu przyrządza się ją od przynajmniej kilkunastu lat. Okazuje się jednak, że takiego słowa nie ma w słowniku języka polskiego. Healthy spinach and cheese Italian lasagne topped with crispy cheese with roasted tomatoes served on a spatula for a tasty lunch or meal. Składniki: Duży pęczek szpinaku.


Do przygotowania tego przepisu użyłam bardzo ciekawej foremki ceramicznej z osłonką. Jej wyjątkowość polega na dostarczanej w komplecie osłonce materiałowej, która po wyjęciu gorącego naczynia z piekarnika służy jako podstawka chroniąca przed wysoką temperaturą. Makaron ten nie wymaga uprzedniego gotowania przed zapiekaniem. Układa się go na przemian z farszem aż do wykorzystania składników, na koniec zalewa beszamelem i posypuje serem lub plastrami mozzarelli. Przyrządziliśmy zatem lazanię ze szpinakiem.


Dawno nie było nic z makaronami, dzisiaj coś innego – lazania przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty