wtorek, 28 czerwca 2016

Przepis na udany piernik

Dodane przez Bozow: Tylko o kuchni. Proponuje ten przepis, chociaż nie jest to przepis na typowy piernik ale jak smakuje. Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający.


Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie. Biszkopt, który zawsze się udaje. Najlepiej smakuje po kilku dniach.


Można dodać do niego ulubione bakalie, a wtedy piernik zyska jeszcze więcej smaku i aromatu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na udany piernik. O serniku tym powiem krótko- robi się go łatwo, szybko i przyjemnie, a do tego wychodzi wielka blacha sernika. Zapisz przepis w ulubionych. Przepis ostatnio zapisali.


To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Jest to więc prawie piernik. Dla mnie dobry piernik nie może być suchy. Piernikowe, wilgotne ciasto z dżemem. Ten jest z dodatkiem całego słoika dżemu, dzięki któremu ciasto jest wilgotne, a dzięki przyprawom korzennym bardzo aromatyczne.


Ciasto jest bardzo szybkie do przygotowania. Piekarnik ustawić na 1st. Szybki i bardzo łatwy piernik- przepis. Małą keksówkę nasmarować masłem i wysypać mąką lub nie smarować niczym i wyłożyć papierem do pieczenia.


Do miski wsypać mąkę, cukier, kakao, przyprawę do piernika, sodę, sól, wymieszać. Dodać mió masło, mleko i roztrzepane jajka. Zwyczajny, szybki piernik. Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Wilgotne ciasto piernikowe, kostka piernikowa przekładana powidłami, z polewą czekoladową.


Wygodne, podzielne ciasto świąteczne. Nawet takiemu laikowi w kuchni jak ja się udał. Próbowałam wielu naprawdę przepisów ale zawsze niestety moja porażka. Ten przepis wyróżnia to, że resztę składników dodaje się do ubitych białek. Inne moje przepisy zawierały dodanie białek do żółtek na koniec.


Przepis na udany piernik

Do misy robota wrzucić wszystkie składniki, czyli mąkę, przyprawę. Znakomity piernik na święta do kawy, bardzo mięciutki, puszysty i delikatny z pyszną czekoladową polewą. Pieczony bez dodatku proszku do pieczenia, nic nie opadający. W listopadzie zeszłego roku zamieściłam przepis na ciasto dojrzewające na piernik staropolski. W kolejnym poście (w grudniu) wytłumaczyłam jak upiec placki z tego ciasta i pokazałam jak wyglądają końcowe etapy składania i dekorowania piernika.


Niektórzy z Was piekli go etapowo, razem ze mną. Jeśli chcesz, do masy serowej możesz dodać skórkę startą z pomarańczy lub cytryny, a także 2-łyżki miękkich rodzynek. Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku.


Wszystkie najlepsze przepisy na serniki w jednym miejscu. Zobacz sprawdzone przepisy na pyszne serniki na kruchym spodzie, na herbatnikach lub bez ciasta. Upiecz wyśmienity sernik z rosą, z kratką, wiedeński, migdałowy, z jabłkami lub jagodami.


Mi zawsze mówiono aby nie zagotować polewy, a tu wyraźnie napisane aby zagotować. Jako od siebie dodam że ciasto wkładam do nagrzanego piekarnika bez termoobiegu i piekę spokojnie minut. Brawo dla tych, którym udało się przygotować tradycyjny, staropolski piernik dojrzewający, a dla pozostałych, którzy tak jak ja cenią sobie nieskomplikowane wypieki na szybko , mam przepis na bardzo udany, wilgotny piernik na powidłach śliwkowych. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. SERNIK WIEDEŃSKI – przepis na klasyczny sernik pieczony.


Możemy cieszyć się pysznym smakiem pieczonego sera. Dodatek do tego sernika mogą stanowić rodzynki czy skórka pomarańczowa. Sernik wiedeński jest ciastem bez spodu.


Ja jednak pozostawiłam go w nieskazitelnej. Robiłam już kiedyś sernik królewski ( przepis znaleziony na internecie) ale ten mega łatwy i przepyszny. Można go dodatkowo przełożyć powidłami wtedy jest już niebo w gębie, choć dla mnie piernik ten sam, w sobie jest tak smaczny i wilgotny (a posmak dżemu delikatnie wyczuwalny), że nie czułam już potrzeby przekładania go czymkolwiek.


Ten piernik był eksperymentem, z którego jestem bardzo zadowolona. Największe plusy sernika to smak - nie jest słodki, tylko po prostu fajny serowy, druga sprawa to łatwość i szybkość wykonania sernika - każdy jest w stanie go upiec i nie ma opcji by się nie udał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty