poniedziałek, 16 lipca 2018

Ile piec makowiec

Witaj Doroto,właśnie się zastanawiałam jak mogłam piec nie znając Twojej strony. Na minione święta upiekłam Twój makowiec zawijany,piernik staropolski,tort opium w wersji na blachę,orzeszki,ciastka maślane. Dziękuję za Twoje przepisy i życzę w Nowym Roku wytrwałości w prowadzeniu tego bloga. Ile piec tego typu makowiec?


Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 1st. Warto jednak sprawdzić po minutach, czy makowiec jest już dobry. Z kolei makowiec na kruchym cieście pieczemy minut w temperaturze 1st.


Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Tak przygotowaną masę makową przełożyć na podpieczony kruchy spód. Postanowiłam zrobić tort makowy- tak nazywa go autor. Tylko, że to przepis co najmniej przedwojenny ;) I autor na koniec informuje- wstawić tortownicę na godzinę do dobrze ciepłego pieca.


Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Tradycyjny makowiec ma w sobie trochę magii. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko.


To najwspanialszy zwiastun nienadchodzących Świąt. Dodane przez ostra_papryczka w: Tylko o kuchni. Termoobieg, czyli specjalny wentylator, który w połączeniu z grzałką powoduje ruch gorącego powietrza. To w większości sama wilgotna masa makowa.


Klasyczny makowiec na biszkoptowym spodzie. Ciasto pieczone jest w ten sposób, że ciężka masa makowa znajduje się na spodzie formy, a delikatny biszkopt na górze. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta należy je odwrócić, aby biszkopt znajdował się na dole.


W jakiej temperaturze piec paszteciki? Witajcie jestem tu nowa (ale myślę że zagoszczę na dłużej)i od razu pytam. Dlaczego mój makowiec (którego właśnie jem:))mi pęka podczas pieczenia i wycieka z niego mak. Ciasto robiłam takie półkruche, choć kiedyś robiłam też z normalnego ciasta drożdżowego i też mi popękał. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi.


Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Jak długo piec ciasto drożdżowe, słodkie bułeczki czy chałki? Czas pieczenia wypieku będzie oczywiście zależał od jego rodzaju.


Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Wierzch makowców posmarować roztrzepanym żółtkiem z mlekiem i wstawić do piekarnika (uwaga: sugeruję pieczenie makowców pojedynczo, jeden po drugim, lub ewentualnie można upiec najpierw jeden makowiec a później dwa na raz, stawiając je od siebie w dużych odstępach).


Każdy makowiec piec przez ok. Nie piec nie wchodzi w grę bo mak przygotowany. Mak przygotowałam a kaszy nie miałam?


No wiem bez sensu ale jakoś tak w ferworze przygotowań nie doczytałam czy nie wiem co? Szanowne Panie z kaszy jaglanej też robi furorę! Blachę posypać mąką ułozyć rulony makowca. Porada: Ciasto musi być miocno schłodzone, ponieważ bardzo zimne lepiej się wałkuje i zawija. Przyznam, że do tego makowca trzeba wprawy ale jest przepyszny!


Piekę go już lat, moja rodzina i znajomi nie wyobrażają sobie Świat Bożego Narodzenia bez tego. Oto idealny makowiec drożdżowy. Wiem, brzmi nieskromnie, ale taka jest prawda :) Idealne, wręcz rozpływające się w ustach ciasto wspaniale współgra z masą makową i nie oddziela się od niej.


Można do niej wrzucić dokładnie to, co się lubi #128578; A na wierzchu polałam makowiec lukrem cytrynowym, który ciekawie kontrastował z masą makową. Podobne przepisy: strucla makowa na cieście krucho-drożdżowym, drożdżówki z makiem, makowiec z jabłkami. Przejrzyj wszystkie przepisy z makiem.


Na upieczoną warstwę makową wylać ciasto, wstawić do piekarnika i piec jeszcze minut. Upieczone i wystudzone ciasto przełożyć delikatnie (trzymając za brzegi folii) na tacę, tak aby biszkopt był pod spodem a mak na wierzchu. Polać makowiec polewą czekoladową i posypać posiekanymi orzechami. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego. Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany.


Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Kupujemy mak - jak rozpoznać dobry mak? Jakie ma wartości odżywcze? Co zrobić, jeśli mak jest gorzki? Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Piec w temperaturze 1stopni przez ok. Masa: Mak zalać wrzącą wodą, po minutach zagotować i odstawić do wystygnięcia.


Zemleć razy przez maszynkę na bardzo drobnych oczkach. Dodać cukier, mąkę ziemniaczaną, jajka i zapach migdałowy , dokładnie wymieszać. Jeżeli ciasto jest zbyt klejące, podsyp je mąką, aby nie kleiło się do rąk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty