środa, 4 lipca 2018

Makowiec z gotowego ciasta drożdżowego

Trochę pracy trzeba włożyć ,ale smak wynagradza wszystko. Dodatki Gwiazda z ciasta drożdżowego. Lista przepisów na makowiec z gotowego ciasta drożdżowego z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Ciasto Z Gotowego Ciasta Drożdżowego - informacje, zdjęcia, materiały video.


Ciasto: Masło posiekać z mąką, dodać drożdże rozpuszczone w śmietanie, cukier puder, sól, jajk Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Takie tam pichcenie. Masło wrobiło się bardzo szybko, z wyrobieniem ciasta nie było problemów, a robiłam wszystko ręcznie. Po upieczeniu kawałeczek odkroiłam, bo już się nie mogłam doczekać i muszę powiedzieć, że w smaku petarda.


Makowiec z gotowego ciasta drożdżowego

Masa makowa pyszna, nie odstaje od ciasta. Najlepszy makowiec na świecie. Bardzo dziękuję za przepis i inspiracje. Składa się z ciasta drożdżowego zawijanego z masą z maku. Poniżej znajduje się przepis na prawdziwy, duży i wykwintny makowiec zawijany.


Makowiec to typowe danie wigilijne w polskiej kuchni. Drożdżowy, z bogatą masą makową z orzechami i bakaliami. Tradycyjny makowiec świąteczny dla całej rodziny. Pamiętaj, że przed pieczeniem ciast z większą ilością maku masę warto wymieszać z ubitymi na sztywno białkami jajek. Białka, które zostały nam z przygotowań ciasta, ubić na sztywną masę i dodać do masy makowej.


TU znajdziecie drugi przepis na makowiec krucho - drożdżowy :) Oba są pyszne :) A TUTAJ jest przepis na masę makową, robioną z gotowego maku mielonego. Szybka i bardzo smaczna! Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta , dziekuje Dorota za wszystkie rady porady przepisy, mysle ze kazdy z nas umial piec ale z. Zapraszam na pyszny makowiec na kruchym spodzie. Nieporównywalnie prostszy i szybszy do przygotowania niż tradycyjny zawijany z ciasta drożdżowego. Zadowoli wszystkich wielbicieli ciast z makiem.


Przygotowany na pysznym, bardzo kruchym spodzie z gotowego mielonego maku, także odpada żmudna praca z gotowaniem i mieleniem maku. Zawijany – zarówno z ciasta krucho-drożdżowego, jak i drożdżowego wyjdzie najlepiej. Podczas zwijania ważne jest, aby nie nałożyć zbyt dużo nadzienia – podczas pieczenia istnieje spore ryzyko, że wypiek przerwie się w pół. Zapisz przepis w ulubionych.


Przepisy z ciasta francuskiego Zawsze warto mieć w lodówce opakowanie ciasta francuskiego, bo przy odrobinie wyobraźni łatwo i szybko można zamienić je w elegancką przekąskę, a nawet danie główne - na słodko lub z wytrawną nutą. Uniwersalne ciasto francuskie jest bardzo plastyczne i świetnie nadaje się do formowania. Można eksperymentować samemu, ale dobrze też sięgnąć po. Ciasto bez którego wielu z Was nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia - makowiec zawijany, w moim regionie nazywany struclą z makiem.


Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia. Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego. Najczęściej przybierają postać zawijanej strucli z ciasta drożdżowego i maku. Przepis na makowiec jest bardzo prosty, dlatego warto wypróbować inne jego odmiany, jak np.


Następnie dodać starte jabłka, kaszę manną, proszek do pieczenia, olejek migdałowy oraz ubitą na sztywno pianę z białek. Formę do pieczenia wysmarować tłuszczem i obsypać kaszą manną, a następnie wyłożyć jedna część ciasta, potem masę makową, a na nią resztę ciasta. Piec w temperaturze 180°C około minut. Mrożę ciasta nie tylko po świętach czy większych okazjach, ale także w sytuacji, gdy trafi w moje ręce znaczna ilość domowego twarogu.


Wtedy mam do wyboru zamrozić sam ser (bo też można) lub od razu z całości upiec serniki, a nadmiar popakować w pudełka, by mieć co wyjąć choćby do kawy na niedzielę. Lubię, gdy w makowcu jest dużo masy, a mało ciasta. W tym roku zaszaleję i zrobię dwa makowce – jeden taki jak w tym przepisie - z masą z niebieskiego maku, a drugi z masą z białego maku (taką jaką przygotowałam do rogali marcińskich). Wszystkim ,, leniom cukierniczym ,, podpowiadam ułatwienie. Proporcję ciasta jak na ten sernik ( Sernik wg Buni ) Wylewamy na blachę i pieczemy cienki biszkopt.


Mam pytanie co do ciasta drożdżowego - nie jestem specjalistką i ten makowiec jest jedyną drożdżówka jaką robiłam. Czy długie wyrabianie ciasta powoduje że ono sie nie klei do rąk. Bo ja radzę sobie z tym poprzez podsypywanie mąki, ale to jest ekstra 2-garści mąki. Efekt i tak jest bardzo.


Z ciasta na strucle wygląda bardzo smakowicie, zwłaszcza że w makowcu zawsze najbardziej lubiłem dużo nadzienia #128521; Kiedyś namieliłem się maku za wszystkie czasy, bo mój ojciec miał fazę na jedzenie kutii. Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta. Dawniej nie było gotowej masy makowej, więc nadzienie sporządzano samemu z maku zebranego z makówek.


Ale jeśli chcecie użyć gotowej to potrzeba 5g masy makowej, do której należy dodać białko. Gotowa masa makowa nie może być za rzadka – masa z tego przepisu jest gęsta – rzadka wypłynie z ciasta. Zwijać możliwie luźno struclę (ciasno zwinięta może popękać w pieczeniu) zaczynając od brzegu bez marginesu. Przełożyć „szwem” na dół na papier do pieczenia, którym owijamy makowiec zostawiając odstęp ok. Co wyróżnia makowiec na tle innych ciast?


Fenomenem makowca jest niesamowite połączenie miękkiego ciasta drożdżowego z wilgotnym i słodkim nadzieniem makowym z dodatkiem bakalii, miodu i aromatycznych przypraw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty