wtorek, 24 lipca 2018

Prosty przepis na strucle makową

Ciasto wysmaruj białkiem i wyłóż na nie masę makową. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Dodane przez Annuar w: Tylko o kuchni. Strucla makowa - porady. Dziękuję wszystkim za porady.


Coś mi się wydaje, że jednak stchórzę i zrobię roladę makową z ciasta biszkoptowego zamiast drożdżowego (szybsza, prostsza i dłużej zachowuje świeżość) bo na święta chce się mieć coś. Rolada z masą makową, pyszna i pachnąca strucla. Poniższy przepis jest na dwie strucle.


Wykonanie ciasta: Do mąki wrzucić pozostałe składniki, posiekać nożem, lekko wyrobić i wstawić do lodówki, chłodzic do momentu aż ciasto będzie pękać. Zawsze robię ciasto dzień wcześniej. Gdy ciasto jest gotowe to rozwałkować na częsci, kłaść masę makową i zawijać strucle. Na pergaminie układać jedną strucle i zawijać luźno, z drugą postąpić tak samo.


Unlimited DVR storage space. Wypróbuj przepis na struclę makową z gotowej masy makowej! Moją struclę makową nadziałam domową masą makową, jest w niej pełno bakalii, dodałam od serca suszonych owoców i orzechów, dlatego moje świąteczne ciasto jest bogate i aromatyczne. Taką struclę makową możecie przygotować nawet kilka dni przed świętami, a ona pozostanie świeża (wystarczy zawinąć w folię). I czy ma pani przepis na strucle orzechowa bo moja babcia kiedyś robiła ale przepisu nie mam.


Oto mój najlepszy przepis na super roladę drożdżową z masą makową. Tego pysznego makowca szykuję zazwyczaj na Święta, jednak warto skusić się na taki wypiek również na inne okazje. To prosty i szybki przepis na makowiec. Nie ma potrzeby szykowania zaczynu.


Można też użyć gotowej masy makowej z puszki. Tym razem był to przepis na struclę makową Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Blog rodzinny. Zeszłoroczne już święta spędziliśmy praktycznie poza domem więc i kulinarnego szaleństwa w naszym domu nie było. Kilka standardowych sałatek śledziowych, pieczone schab i karkówka.


Od razu na surowe ciasto drożdżowe należy nałożyć masę makową. Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasto może się trochę zapaść pod ciężarem masy, a masa wysuszyć (to nie jest przepis na makowca, ale na masę makową do rolady), dlatego upieczenie w formie strucli wydaje mi się lepszym pomysłem. Z mąki, cukru i zimnego masła należy zrobić kruszonkę, dodać drożdże, śmietanę, sól i jajka i zagnieść elastyczne ciasto.


Ta porcja starcza na dwie strucle. Każdą porcje rozwałkować na prostokąt. Do gotowej masy dodać miód i bakalie i wymieszać, nałożyć na ciasto i zwinąć w rulon. Klasyczna strucla z makiem to jeden z podstawowych, zaraz obok piernika i makowca, wypieków bożonarodzeniowy. Drożdżowa strucla z makiem pyszna, lekka, idealna.


Tak zawinięte rolady ułożyć na blasze do pieczenia. Po upieczeniu wyjąć strucle z piekarnika i wystudzić. Dzisiaj przepis na makowiec, który jest przygotowywany przez babcię, chociaż moja szwagierka lekko go zmodyfikowała,. Tradycyjny, zawijany makowiec z ciasta krucho-drożdżowego z gotową masą makową.


Ciasto: Masło posiekać z mąką, dodać drożdże rozpuszczone w śmietanie, cukier puder, sól,. Makowiec zawijany przepis sprawdzony i zawsze wychodzi ;). Ciasto jest wilgotne i przez bardzo długi okres czasu zachowuje swoją świeżość. Niezawodny i dość prosty przepis, z którego otrzymamy strucle makowe.


Ciasto zagniatamy wieczorem poprzedniego dnia i wstawiamy do lodówki na pierwsze wyrastanie. Pieczemy je w keksówkach. Krucho-drożdżowe ciasto wypełnione przepyszną masą makową. Ta smakowita świąteczna strucla makowa jest wprawdzie nieco czasochłonna, ale w zasadzie jest ni. Frytka - to są moje pierwsze strucle (jak już wspomniałam).


Dostałam radę od mojej mamy, która kiedyś pracowała jako cukiernik, że nie należy ciasno zawijać (surowych jeszcze) strucli w papier do pieczenia. Ostęp od ciasta do papieru pozostawiam 1-5cm. No i końce papieru muszą być na spodzie. Przed przygotowaniem makowca japońskiego masę makową miesza się z smażonymi jabłkami. Najlepsze do tego są lekko kwaskowate odmiany tych owoców, np.


Można je zetrzeć na tarce lub pokroić w kostkę. Podczas smażenia warto dodać do nich cynamon, goździki, miód i na sam koniec bakalie. Polecamy prosty, sprawdzony przepis na najsmaczniejsze, zdrowe, bo bakaliowe- świąteczne ciasto, którego sekret tkwi w najważniejszym składniku- bezglutenowej masie makowej HELIO. To bestsellerowy produkt marki, tworzony zgodnie z tradycyjną recepturą bez konserwantów i bez glutenu, który zawiera najlepszy gatunek maku oraz dobrze.


Do miski wsypać mąkę, zrobić dołek, wkruszyć do niego drożdże i posypać cukrem. Stopniowo wlewać do dołka ciepłe mleko mieszając je z drożdżami i zagarniając do środka kilka łyżek mąki. Przykryć ściereczką i odstawić na minut do wyrośnięcia.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ewa wachowicz przepisy strucla makowa. STRUCLE MAKOWE KRUCHO DROŻDŻOWE - obrazkowy sposób wykonania. Po raz pierwszy sięgnęłam po przepisy z Twojego bloga.


Makowce wyszły bardzo smaczne,i już ich nie ma - zostały zjedzone ;) Mam pytanie czy ciasto jest klejące, bo moje takie było i musiałam je podsypywać dość dużą ilością mąki kiedy je zagniatałam i rozwałkowywałam. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty