poniedziałek, 2 lipca 2018

Papryka do słoików na zimę

Przepis na idealną zalewę do grzybów. Kiszona papryka – zdrowy dodatek na zimę. Doskonałą alternatywą dla niej jest o niebo zdrowsza papryka kiszona. Poniżej zachęcamy do wypróbowania naszego przepisu na pyszną paprykę marynowaną na zimę do słoików.


Papryka konserwowa na zimę – przepis. Możemy się nią raczyć przez całą zimę.

Przekonaj się, że zrobienie papryki marynowanej wcale nie jest trudne. Poznaj przepis na marynowaną paprykę. Powodzeniem cieszy się papryka do słoików czy też przetwory z fasolki szparagowej.


Więcej przepisów na przetwory znajdziecie tutaj: Przetwory – zapasy na zimę. Sałatka z cukinii i papr Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga kuchnia na obcasach. Recepturę, która okazała się banalnie prosta, znalazłam w necie, a konkretniej na blogu:.


Do wyparzonych słoików wkładamy paprykę, 1- ząbki czosnku, 1- liście laurowe, parę ziarenek gorczycy, 2-ziarna ziela angielskiego, 3-plasterki marchewki.

Do każdego słoika dodajemy łyżkę oleju. Pasteryzujemy - minut. Stawiamy je na ściereczce do góry dnem aby dobrze się zamknęły. Odciąć końcówki i wyrzucić.


Cukinię przekroić wzdłuż na pół, a następnie na półplasterki. Cebulę i czosnek obrać z łupinek. Dolałam do niej ocet, wsypałam cukier i sól.


W drugim garnku gotowałam przez około 3-minuty pokrojoną paprykę. Nie powinna być za miękka. Wkładałam ją do słoików i zalewałam gorącą zalewą. Na wierzch każdego słoika wlewałam po łyżce oleju. Obrane buraki ścieramy na tarce na wiórki.


Gotujemy zalewę - do octu wsypujemy cukier, sól i dodajemy ziele angielskie, gotujemy min na niezbyt mocnym ogniu. Zalewa ma się zagotować. Warzywa przekładamy do garnka i zalewamy zalewą. Są to przepisy sprawdzone – takie, które robię każdego roku, część z nich robiła i robi do tej pory moja babcia, mama i dalsza część rodziny. Są naprawdę bardzo smaczne, więc polecam z czystym sumieniem.


Buraczki z papryką i cebulą na zimę to doskonały sposób na to, by często jeść bardzo zdrowe buraki!

Buraki znakomicie komponują się z daniami kuchni polskiej, jednak często rezygnujemy z ich spożywania, bo wymagają dość długiego gotowania lub pieczenia. Na półkach w spiżarce nie może zabraknąćsosu chili (niezbędny dodatek do dań z kuchni azjatyckiej, głównie typu stir-fry),sosu włoskiegoz pieczoną papryką (idealny do makaronu lub ryżu), ajvaru (dodajemy go do pieczonych mięs i grillowanych warzyw), salsy meksykańskiej, która umila chrupanie nachosów i domowego ketchupu. SAŁATKA Z CUKINII I PAPRYKI NA ZIMĘ - pyszna sałatka, idealna do przechowywania w słoiczkach. Wszystkie warzywa wymieszałam i nakładałam do słoików. Przetwory Marynowana papryka z cukinią do słoików na zimę.


Przygotowałam zalewę: do garnka wlałam wodę, dodałam cukier, ocet, liście. Kolejna odsłona letnich przygotowań. Najpyszniejsza jaką jadłam! Kolorowa sałatka na zimę z cukinią i papryką w roli głównej, w zalewie octowej.


Smakuje tak samo rewelacyjnie jak wygląda :)) Polecam serdecznie spróbować! Składniki: kg cukinii. Ale tym razem chciałam spróbować innych i padło na ten przepis. Gorącą sałatkę przekładamy do słoików, zakręcamy i stawiamy do góry dnem, aby wieczka złapały. Można też pasteryzowac jeśli ktoś woli.


To jedne z tych przepisów, z którym wiążą się u mnie większe emocje. Pieczona papryka była jedną z moich największych porażek kulinarnych. No przynajmniej tych, które utkwiły mi znacząco w pamięci, to do tej wszytkie zakalce mówią szefie ;) Kilka lat temu postanowiłam przygotować sobie partię owej papryki na całą zimę.


Dodane przez qchareczka w: Tylko o kuchni. Was robi coś w tym styku w słoiki na zimę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty